Ikke fjern lys på skoleveier i Sandefjord kommune!

I Sandefjord har politikerne vedtatt at veilys som de til nå har driftet i privatveier skal fjernes eller overtas av veieierne. Vi bor ved en slik privatvei som de nå vil fjerne lyset ved. Veien (Apolloveien) er skolevei for mange barn som bor på Geminifeltet på Virik og vil bli utrygg i store deler av året når det er mørkt. Langs selve veien bor det få skolebarn og forståelig nok ønsker ikke de som ikke har skolebarn å betale for overføring og drift av lys de ikke selv har bruk for.  Man kunne håpe at politikerne kunne gjøre et skjønn når det gjelder fjerning av lys. Det er forståelig på veier som er i lite bruk og ikke er skolevei for mange barn, men andre steder der det er viktig med lys og blir utrygt uten, burde ikke lyset fjernes. Våre barn er for viktige for det!

Ved å signere gir jeg Elise Klaveness fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.