Natur uten motordur!

Quoted post

Skuterkjører

#71

2015-02-17 07:54

Det ut som dere mener at all skuterkjøring skal være forbudt. Jeg vet ikke om dere er klar over at vi er en ganske stor gruppe skuterkjørere som respekterer turløyper, områder med mye dyreliv og felt med hytter. Vi kjører forsvarlig.

Har dere kanskje hørt skrekkhistoriene om at skuterkjørere jager etter rein eller andre dyr? De som jager etter dyr for artighetens skyld er en minoritet av skuterkjørere.

Men er virkerlig kolektiv avstraffelse tingen for å bli kvitt de som kjører som villmenn?

Skal man virkerlig straffe oss som faktisk oppfører oss og som tar hensyn til naturen rundt oss?

Hvis man snur litt på dette kan man jo si at rekreasjonskjøring med ATV (eller andre kjøretøy tilpasset til sommer/høst) skader naturen mye mer enn skuterkjøring. Skal man dermed bannlyse all kjøring med traktor og ATV, da? 

Kanskje dumme spørsmål, men man må faktisk innse at skuterkjørere kommer i alle "former" :)

Replies


Gjest

#73 Re:

2015-02-17 17:07:40

#71: Skuterkjører -  

 Jeg er blant de som driver nyttekjøring og kan ikke se at noen vil forby den. Så ikke trekk dette inn i diskusjonen om man skal tillate "fornøyelsekjøring". All min erfaring med dette så må man snu på begrepet at det er noen få som ødelegger for alle: Det er de fleste som ødelegger for de få som følger loven.

Natur uten motordur
Gjest

#74 Re:

2015-02-17 20:59:07

#71: Skuterkjører -  

Til scooterkjører:Oppropet dreier seg om fornøyelseskjøring i natur. Enten det gjelder snøscooter, atw eller annet motorisert kjøretøy.Nyttekjøring kan tillates, men må begrenses til det lovverket faktisk tillater. Hvis du leser argumentene en gang til ser du hvorfor vi mener dette.