Nei til bom i Solveien

Quoted post

Sæter

#14

2014-11-07 21:31

Jeg beklager - men din påstand er det rene sludder !  Det er Bydel Nordstrand og Bymiljøetaten i Oslo Kommune som nå ønsker forsøk med trafikkskjerming av en boligsone. Det må da være mulig å fremme en sak mere redelig enn dette. Det er i dag ingen aktiv aksjon fra beboere i Solveien - de ga opp for 20 år siden.

Replies

Inger Johanne Heggdal

#32 Re:

2014-11-12 11:01:35

#14: Sæter -  

Det er i aller høyeste grad aktive aksjoner fra beboere i Solveien, for det første.

For det andre er det relativt ufint å avvise andres argumenter som sludder. Finn fra Solveien 107 som skriver som "Sæter" kan med fordel forsøke å være litt mindre nedlatende i argumentasjonen, så blir den ikke fullt så provoserende. 

Vi er mange som har bodd lenge i Solveien og fulgt både debatter og løsninger tilsvarende lenge, og det er ingen som bør påberope seg de høye hestene som ser ut til å ris av enkelte her. 

For det tredje; den diskusjonen som pågår nå handler om et større perspektiv enn Solveien alene - det smale, egosentriske perspektivet er det kun noen få som er for denne bommen som har. Jeg skjønner også at de som bor i Solveien 106-112 synes bom er en genial løsning, de får en gate fri for biler og parkering. For alle oss andre derimot - ikke så heldig. Det virker også mot sin hensikt når de samme beboerne parkerer bilene sine oppover Solveien, på begge sider av veien, med få meters mellomrom - slik som i går. Det eneste det gjør er å skape trafikkfarlige situasjoner for alle. 

For det fjerde; Det er veldig bra at Sæter ble til Finn, men generelt så bør man unngå den type kallenavn som blir brukt her. NIF er en etablert organisasjon, og er nok ikke de som uttaler seg her. Jeg velger å skrive under fullt navn fordi jeg bor i den delen av Solveien som er mest belastet, til alle døgnets tider - og har gjort det i omtrentlig 35 år. Før det bodde foreldrene mine der, og før det besteforeldrene. Vi har vært med på både stenginger, enveiskjøringer, forslag om tunneler og annet. Vi har til og med tilbudt finansiering for å få det til. 

Et år rappet vi et innkjøring-forbudt-skilt og satt det opp i slutten av Solveien, det fikk stå i veldig mange uker før noen tok det bort og det hjalp betraktelig på trafikken. Selvtekt, men likevel. 

Som innflytter-Finn (med bonusbarnet) sier; det er nok svært mange som ikke har engasjert seg fordi man ikke har trodd at dette skulle bli en realitet, fordi man ikke har visst om, og fordi de som engasjerer seg mest FOR bom har vært veldig bevisste på å ikke inkludere de som er mot - og på den måten unngå den åpenbare motstanden.