Studielån i juni!

Quoted post


Gjest

#63 Slutt å syt

2013-05-30 11:16

Dette er bare tull!

Når studentene slutter å dra på byen i helgene, spise ute og ellers lar være å bruke penger på tull, og fremdeles kan si at de har dårlig rå, da skal jeg være med på at mere av mine skattepenger skal utbetales til dem. Det er faktisk ikke statens ansvar at de skal kunne gå på kroa og drikke pils, spise kebab og sushi annenhver dag, dra på fjelltur i helgene og kino på ukedagene. De må lære seg å bruke pengene fornuftig, og faktisk si nei til en god del av fristelser og tilbud som dukker opp. Og det er faktisk heller ikke en menneskerett å bo så nærme skolen at de kan slippe å ta på seg ytterjakke og sko for å komme seg dit.

Dersom de likevel ønsker å ha det sånn, så er det helt greit, bare ikke forvent at samfunnet skal betale det for deg. Det er en hel del andre ting vi heller bør bruke pengene på.

Begynn med å sette opp et regnskap for hvilke utgifter du har, så tipper jeg at det kommer noen overraskelser på hvor pengene faktisk forsvinner.

Replies


Anonymous

#64 Re: Slutt å syt

2013-05-30 11:21:24

#63: - Slutt å syt

Ta deg en runde og les kommentarene som har kommet inn her. Selvsagt er det studenter som drikker bort pengene sine, men det er her mange studenter som jobber så mye som mulig, ikke drikker, ikke røyker.

Det skal også være sagt at dette absolutt ikke går utover noen andre enn studentene selv. Vi velger SELV hvor mye vi vil ta opp i LÅN. Dette er lån, pengene betales tilbake. Dine skattepenger går IKKE i lommene til studenter som kun drikker og går på kino.


Gjest

#65 Re: Slutt å syt

2013-05-30 12:11:44

#63: - Slutt å syt

Vi kommer også til og betale mye skatt med de fine jobbene vi får med den gode utdannelsen vår, og disse går til din gamlehjemtilværelse, minstepensjon og for og hjelpe barna dine på skolegangen så hold kjeft ditt nek og fuck deg!