Er det forskjell på barn - De som skal beskyttes og de som vi sender tilbake til en krig de aldri ha


Gjest

/ #23

2016-11-16 14:55

Natt til i går ble tre av våre unge, flotte elever hentet av politiet og sendt inn i en uviss fremtid mest sannsynlig i et krigsherjet land. Vi som er vitne til dette føler oss maktesløse og sjokkerte. Vi er sammen med disse guttene hver dag på skolen og vitner hvor redde og deprimerte de er. Søvnløse netter og selvskading er bare noe av resultatet av dette. Jeg har alltid trodd og forteller fortsatt mine barn hvor heldige vi er som bor i Norge. Her har vi trygge voksne som passer på at alle barn skal ha det bra. Men dette stemmer ikke så lenge de som styrer i landet vårt rangerer barna: De vi vil beskytte og de som vi sender bort som ikke fortjener samme trygghet som våre barn. Jeg er i sjokk og jeg skjemmes som voksen og mor. Føler jeg er med i en dårlig og vond film jeg snart vil våkne fra. Hvor er hjertene til de som våger å rangere barna i dette landet? Skal vi virkelig tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer oss selv????