Nei til nedlegging av Kalvatræet skole


Gjest

/ #16

2015-12-21 00:12

Helt tragiskt om Kalvatræet skole legges ned! Både lærlingsmiljøet og det sosiale miljøet er eksepsjonelt iforhold til andre barneskoler i Åsane. Har selv vært elev på Kalvatæret og merket stor forskjell på oss kontra Tertnes og ulset da vi begynte på ungdomsskolen, både på den sosiale biten og på nivået av kunnskap. 

Har tilogmed erfaring fra at en lærer på åstveit flyttet nærmere Kalvatæret skole da hun ønsket sine egne barn skulle gå der, grunnet at hun så hvor høy sosialt utviklet, høflig og kunnskapsrike vi var kontra andre skoler.

På kalvatræet har vi som nåværende og tidligere elever lært ekstremt masse ved å ha "spesial-klassen" der. Vi har lært hvordan vi skal forholde oss til de som tenker og oppfører seg annderledes enn oss itilegg til at man skal respektere og sette pris på ulikheter. Elevene i "spesial-klassene" har også lært hvordan de skal forholde seg til oss, og hvordan man skal være rundt andre. 

 

Læreren har også en utrolig bra oppfølging på hver enkelt elev, og ser hver og en av oss. Skoledagene være har vært preget av omsorg, utfordringer og god oppfølgning.

 

Jeg kan med hånden på hjerte si at om jeg  ikke hadde vært elev på Kalvatræet skole, hadde jeg ikke vært den personen jeg er idag.