Vi ønsker folkeavstemning i Hof om sammenslåing med Holmestrand

Gjest

/ #19

2015-12-19 23:37

Hei

Det er feil å kjøre over alle innbyggere i Hof og i tillegg skulle kalle kommunen Holmestrand. Selvfølgelig må kommunens innbyggere få uttale seg og stemme over en sammenslåing. Dessuten bør det være en folkeavstemning i begge kommuner....og dersom Hof og Holmestrands innbyggere IKKE vil slås sammen .... hvor vellykket vil en sammenslåing bli da?

Jeg signerte også fordi jeg mener kommuner som slår seg sammen må endre navn fullstendig. Dette for at den kommune som velges "bort"/taper kampen om navnet ikke skal få sår av å bli vraket. Kommunenavnet har mye å si for den enkelte innbyggers identitet, og å bli en del av tapende part er ikke godt for noen. Slike sår kan vare lenger enn man umiddelbart tror, og slå ut på uforutsette måter. For å unngå tapere er jeg tilhenger av nytt navn, en ny identitetsmarkør som kan løfte alle positivt inn i en ny tilværelse. Da blir navneskiftet som en avskjedssorg, en sorg innbyggere av de sammenslåtte kommuner kan dele. Man har en tydelig endring, nytt navn, og alle stiller likt i inngangen til det nye.