Tannhelse inn i egenandelsordningen


Gjest

/ #265

2015-05-02 18:59

En lege / fastlege og en tannlege bør og må stå på lik linje når det gjelder behandling av oss mennesker , for våre tenner er i kroppen vår som tannlegen behandler , som en lege / fastlege også undersøker oss ,og behandler oss på sin måte med våre plager .
Derfor bør tannleger også komme innunder egenandelsordningen fordi tannbehandlinger kan bli flere tusen kroner ,ja opptil flere titusener ,som de aller fleste ikke har noen mulighet til å koste på seg . F eks en tannlegetime som varer i ca 15 min som kun er pussing av tenner ,koster 3 ganger mere enn en legetime , og er det mere enn pussing ,f eks bytte en plombe , eller må legge inn en plombe fordi den er mistet ,er prisen på tusener, det harmonerer overhode ikke med tanke på at tenner er i kroppen vår ,som også en lege/ fastlege behandler . Det er rett og slett råskap ,og spesielt for de som har liten økonomi tør ikke å tenke "ordet " tannlege fordi de har ikke penger til det . Norge ,vårt rike land , de tar fra de som har minst fra før av ,og gir til de rike ,det fordi de rike støtter partier med millionbeløp !!!!! Skjeivfordelingen er så urimelig som den kan få blitt .
Jeg har selv fått satt inn innplantat . På et sykehus i innlandet ble det satt inn stifter ,regningen kom på godt over 17.000 kr . Tannspesialisten som satte det inn -- var der flere ganger --- tok det samme beløpet ,godt over 17.000kr . Jeg betalte dette i faste avdrag ,noe jeg slet med i mange mnd . Jeg har tatt vare på alle mine kvitteringer ,så bevis kan legges fram om nødvendig . Det finnes nok flere i samme situasjon som meg , men slik bør ,og skal det IKKE være i dette rike landet vårt .