Gilde ribbe i COOP-butikker


Gjest

/ #84

2014-11-26 21:03

Jeg er rett og slettskuffet over at det ikke går an å stole på Coop!! Jeg har alltid vært av den oppfatning at jeg kunne stole på Coop, et samvirke som vi medlemmer eier! Jeg har alltid gjort mine helgainnkjøp og andre større vareinnkjøp hos Coop. Så lettlurt og så skuffende!! Ren NORSK mat burde være obligatorisk i en norsk butikk i Norge!

Jeg gikk fem på og kjøpte flere bayonneskinker fra Coop til julen 2013. Noe så smakløst!! Ikke visste jeg at det var utenlandsk kjøtt, men pga smakløs skinke har den forblitt i fryseren gjennom et helt år. Skuffet oppdaget jeg også i år at det kun var Coop rå bayonneskinke å finne i Coops butikker. Heldigvis har Ica kvalitetsmat fra Gilde, og førjulstiden er berget med trygg og god kvalitet på bayonneskinka. Jeg fant på å skulle sjekke innhold på Coop sin - som lå i fryseren, sammenligne nyinnkjøpt Gilde bayonneskinke. Overraskelsen var stor da jeg fant ingredienser som "pofiber", mer salt osv i Coop sin. Hva har "pofiber" å gjøre i det som skal være rent kjøtt!!?

Coop bør tenke seg godt om mtp hva de gjør med "litt ditt". Hvis målet er å grave sin egen grav, ja, så må de bare fortsette på den løpebanen de har startet på. I så fall avsluttes over 40 års medlemskap fra min/vår husstand! Ica er en langt dyrere butikk, men jeg lever i et av verdens rikeste land, i et land med meget høy levestandard, og jeg har jammen råd til å handle kvalitet. Jeg har derimot ikke råd til å handle skummel mat fra utenlandske produsenter. Helsa er langt viktigere enn "billig mat"!

Dyrevelferd er også en meget stor årsak til å vende Coop ryggen! Coop bør snarlig ta et oppgjør med egen dumhet og råskap, og innse at de bør "snu i tide"!