Nei til bom i Solveien

Sæter

/ #27 Re: Grundig telling NÅ

2014-11-09 23:04

#26: Bjarne Sanness - Grundig telling NÅ 

Enda en som klager på mine anonyme kommentarer -  til et anonymt opprop.... Det til tross for at jeg har signert mitt siste svar til Finn Ø Bergh med mitt fulle navn og adresse.

Ja,ja - sånn går no dagan :-)

Trafikktellingen i mai konsentrerte seg om det aktuelle området ved nevnte boligsone. 70 og 80% var gjennomfart henholdsvis morgen/e.middag i krysset Nordstrandveien. Om vi får både før- og etter tall for Nordstrandveien, Ekebergveien, Kongsveien - så betyr det i denne sammenheng ikke stort. Ja, trafikken der kommer sikkert til å øke. Det er jo hele vitsen !  Dette er faktisk bydelens samleveier. Det er kun de som i dag har fortau på begge sider, trafikklys, fotgjengerfelt og sykkelstier. Ingen andre boligveier har dette. Det er meningen at trafikk fra andre boligveier forsøkes flyttet dit. F.eks fra Solveien. Det er fakta, lik det eller ei.

Foreldre burde konsentrere seg om langt større sikkerhet for barna på  samleveiene, og ved selve skolene, da hadde de kanskje lykkes med noe nyttig. Start nå, om 3 år øker trafikken rundt Sæter voldsomt, og det kan ingen av oss stoppe.

Cappelens vei og Seterliveien kommer sikkert til å få en sterk økning i begynnelsen. Jeg kan også være spåmann. Spørsmålet er for hvor lenge? Overgangene ved Kastellet og Bråten har sine egne hindringer som gjennomfartstrafikkanten ikke kommer til å gidde lenge. Trikkebommer som går ned minst hvert 5 min i rusjen, og vikeplikt for Ekebergveien. Ikke mye flyt der. Dette med flere hindringer har dere overhodet ikke forstått felles-nytten av.

Jeg mener det ikke vil oppnås noe ved å stoppe boligsonen v/Solveien. Ingen bedring, ingen utvikling, ingen forsøk - absolutt ingen ting. Men, lykke til !

Det bryr meg faktisk ikke stort om bommen kommer i Solveien eller ei. Jeg forsvarer ikke meg og mine på bekostning av andre. Jeg angriper "tilbake til start" mentaliteten og den åpenbart feilaktige påstand om grunnlaget for plassering av denne bommen.

Det kunne imidlertid vært artig å se at trafikken på Ekebergveien stoppet fullstendig opp. Biler som står stille er jo ikke så farlige. Her viser gjennomførte aksjoner i praksis ved området Solveien, at dette vitterlig blir resultatet. Men forsøk er jo dere i mot. Nye tiår med tallmagi og diskusjoner er så mye bedre...

Mvh Finn Stenberg, Solveien 107