Nei til bom i Solveien
Sæter |
/ #27 Re: Grundig telling NÅ2014-11-09 23:04#26: Bjarne Sanness - Grundig telling NÅ Enda en som klager på mine anonyme kommentarer - til et anonymt opprop.... Det til tross for at jeg har signert mitt siste svar til Finn Ø Bergh med mitt fulle navn og adresse. Ja,ja - sånn går no dagan :-) Trafikktellingen i mai konsentrerte seg om det aktuelle området ved nevnte boligsone. 70 og 80% var gjennomfart henholdsvis morgen/e.middag i krysset Nordstrandveien. Om vi får både før- og etter tall for Nordstrandveien, Ekebergveien, Kongsveien - så betyr det i denne sammenheng ikke stort. Ja, trafikken der kommer sikkert til å øke. Det er jo hele vitsen ! Dette er faktisk bydelens samleveier. Det er kun de som i dag har fortau på begge sider, trafikklys, fotgjengerfelt og sykkelstier. Ingen andre boligveier har dette. Det er meningen at trafikk fra andre boligveier forsøkes flyttet dit. F.eks fra Solveien. Det er fakta, lik det eller ei. Foreldre burde konsentrere seg om langt større sikkerhet for barna på samleveiene, og ved selve skolene, da hadde de kanskje lykkes med noe nyttig. Start nå, om 3 år øker trafikken rundt Sæter voldsomt, og det kan ingen av oss stoppe. Cappelens vei og Seterliveien kommer sikkert til å få en sterk økning i begynnelsen. Jeg kan også være spåmann. Spørsmålet er for hvor lenge? Overgangene ved Kastellet og Bråten har sine egne hindringer som gjennomfartstrafikkanten ikke kommer til å gidde lenge. Trikkebommer som går ned minst hvert 5 min i rusjen, og vikeplikt for Ekebergveien. Ikke mye flyt der. Dette med flere hindringer har dere overhodet ikke forstått felles-nytten av. Jeg mener det ikke vil oppnås noe ved å stoppe boligsonen v/Solveien. Ingen bedring, ingen utvikling, ingen forsøk - absolutt ingen ting. Men, lykke til ! Det bryr meg faktisk ikke stort om bommen kommer i Solveien eller ei. Jeg forsvarer ikke meg og mine på bekostning av andre. Jeg angriper "tilbake til start" mentaliteten og den åpenbart feilaktige påstand om grunnlaget for plassering av denne bommen. Det kunne imidlertid vært artig å se at trafikken på Ekebergveien stoppet fullstendig opp. Biler som står stille er jo ikke så farlige. Her viser gjennomførte aksjoner i praksis ved området Solveien, at dette vitterlig blir resultatet. Men forsøk er jo dere i mot. Nye tiår med tallmagi og diskusjoner er så mye bedre... Mvh Finn Stenberg, Solveien 107
|
|
Nei til obligatoriske Pridemarkeringer i barnehage og skole
Norges Ukraina-støtte må økes drastisk!
Stortinget må sette kunnskapen i arbeid for å stoppe naturtapet
Realiser Rolf Jacobsen-senteret i Skappels gate 2 nå!
NEI til flere høyspentmaster Madla/Krossberg/Friheim
Høyrebyråden angriper - signer oppropet for å bevare søndagen som fridag i Oslo!
Bevar Gaustadskogen
Grundig revisjon av rasering av norsk natur
Innspill Reguleringsplan 202406 for Mosetertoppen Øvre
Save NTA - the Norwegian Theatre Academy!
NEI til vindturbiner i Skjebergmarka, Varteig og Syverstadåsen
Utesteng Israel fra Eurovision!
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille. Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme? Start en sosial bevegelse ved å opprette en underskriftskampanje.
Start din egen underskriftskampanjeAndre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Redd Nordpolen skole!
3594 Laget: 2025-04-15
Nei til obligatoriske Pridemarkeringer i barnehage og skole
1714 Laget: 2025-05-09
Bevar Smørås skole – for barnas fremtid og nærmiljøet!
1037 Laget: 2025-05-06
Bevar Breimyra skole - for barna og nærmiljøet!
870 Laget: 2025-05-06
Liten skole – stort hjerte – Bevar Kalvatræet skole
632 Laget: 2025-05-06
Nei til dødshjelp i Norge!
615 Laget: 2025-05-05
Ja til ferjetilbod for Austevoll, som samsvarar med trafikkgrunnlaget, stem nei til brukarbetaling.
531 Laget: 2025-05-07
Styrk barnets rettigheter – støtt ny barnelov nå!
501 Laget: 2025-05-09
Stopp nedleggingen av Salhus skule – Bevar hjertet i lokalsamfunnet vårt!
1476 Laget: 2025-04-30
Forlenge fortauet og få fotgjengerovergang i Bjørnåsveien
321 Laget: 2025-05-07
STOPP NEDLEGGELSE AV TROMØY BOKOLLEKTIV OG ELIM BOKOLLEKTIV.
221 Laget: 2025-05-07
Ja til gangoverfelt ved det tilrettelagte kryssingspunktet ved Myren gårdsbarnehage
174 Laget: 2025-05-08
La Bulken Barnehage leve
174 Laget: 2025-05-05
Utesteng Israel fra Eurovision!
21761 Laget: 2023-12-06
Redd Retiroparken
1210 Laget: 2025-04-26
NEI til monstermaster over Askøy.
712 Laget: 2025-04-11
Beskytt partnervoldsutsatte!
1402 Laget: 2025-01-28
Bevar Dyrløkkeåsen skole!