Mot kutt av lederstillinger i Grünerløkka-barnehagene

Kasosma

/ #8 Re: Re: Kutt i lederstillinger?

2014-03-15 18:08

#7: Kids - Re: Kutt i lederstillinger?

Ja, det er ingen tvil om at det er innsparing som er bakgrunn for omorganiseringen. Men når situasjonen først er sånn at det må spares inn, så har man funnet en veldig god måte å gjøre det på! Det vil ikke går utover avdelingene eller tilbudet til barna, som du sikkert har forstått er jeg sikker på at det vil bedre kvaliteten i barnehagene.

Det er hele poenget mitt. Alle skulle ønske at barnehagene fikk mere penger!

Representanter for ansatte og representanter for folkevalgte har vært med på prosessen hele veien. Det er jo slik det gjøres i arbeidslivet. Kanskje man burde hatt med representanter for brukere? Det hadde sikkert vært riktig (og lurt).

Jeg er overbevist om at modellen er god og at det vil merkes positivt i barnehagene. Jeg føler meg også helt trygg på at prosessen har vært god så langt. Nå gjenstår det å se om det hele blir vedtatt. Blir det ikke det, så blir de innsparingstiltakene som jo må komme, mye vanskeligere og verre. Med mindre det skulle komme en diger pott penger til barnehagene fra sentralt hold. Det gjelder alle landets barnehager, det er samme vanskelige situasjon overalt.