Studielån i juni!

Missfornøyd student

/ #70 På tide!

2013-05-30 14:27

Jeg har vært student i 1/2 år nå, og jobba så mye jeg klarte i fjor, for å ha litt ekstra penger. DET er jeg veldig glad for! I løpet av disse månedene har jeg måtte bruke ekstra penger fra sparekontoen for å få alt til å gå rundt. JA, vi er ute innimellom, men for å ha råd til dette, sparer vi inn andre steder for å få råd til alt. Jeg har da ikke tenkt til å sitte inne for meg selv å ha penger til å kjøpe en bedre middag, iforhold til å komme meg ut å være sosial, og jeg mener at det ikke er et valg jeg skulle behøve å ta. Det at vi som vil gjøre noe med livet våres, og skaffe en utdanning har så lite penger, i forhold til så mange som snylter på NAV, er ubegripelig!! Studieåret varer til langt ut i Juni, hvor vi ikke har noen penger, men bøker til 3000,- må vi kjøpe! Jeg jobber hver anledning jeg har, for å slippe å bruke opp alle sparepengene mine, men det er ganske begrenset hvor mye jeg kan jobbe, med fulltids skole, eksamener, arbeidskrav og praksis i tillegg. JEG synes at vi skulle få bedre støtte gjennom studieåret, for å kunne ha råd til alle nødvendigheter, og kunne spise sunt!! Studentene er ikke grunnen til at deres skattepenger blir borte. Tro det eller ei, men vi må betale det aller meste tilbake! Gi oss hvertfall penger til å klare oss ut juni! Eksamener så nærme sommeren gir oss liten tid til å jobbe.. og ender med å måtte låne penger for å kjøpe de nødvendige bøkene, for så å betale de tilbake med feriepengene våre.