Informasjon og beredskap ved en evt tsunami
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Djevelens advokat
Re: Djevelens advokat
#3: Tore L. Tangen - Djevelens advokat
Takk for at du stiller spørsmål. Til informasjon skal alle kommuner i Norge utarbeide beredskapsplaner. Her skal kommunnene blant annet synliggjøre hvem som kan stille opp ved en katastrofe. Vi etterspør en bevisstgjøring slik at også en mulig tsunami tas høyde for i kommunenes (og den enkeltes) beredskap: slik som å sikre f.eks vann og mat. Dette vil også kunne være verdifult i andre katastrofescenarier. Tiltakene trenger heller ikke koste så mange offentlige kroner, men krever at tanken er tenkt.
Re:
Takk for ditt engasjement. Her ønsker vi konstruktivt og kjærlig samarbeid for vår felles fremtid, og det tror jeg ikke vi oppnår ved å gå til angrep på enkeltpersoner eller grupper.
Det jeg trenger nå, er å ta innover meg alvoret med at vi i Norge også kan bli rammet av store natur katastrofer. Jeg må lære å ta vare på meg selv, min familie,og hjelpe andre til beredskapen er etablert. Jeg lærer nå, og jeg lærer fort, og det vil jeg dele med de som vil lytte, for selv å lære å forberede seg mentalt og skaffe seg det mest nødvendige for dager uten vår vanlige tilførsel av mat, vann, kommunikasjon, offentlig transport og brensel.
| This discussion has been closed. |