Nei til oppdrettsanlegg i Brandal

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til oppdrettsanlegg i Brandal-oppropet.


Gjest

#1

2014-02-13 08:52

Dette planlagde monsteranlegget vil vere eit stort overgrep mot lokalsamfunnet og folket i Brandal og resten av Hareid kommune. Vi blir sitjande med alle ulempene, medan inntektene går til Vestnes og Frøya.

Gjest

#2

2014-02-19 11:11

nei måkje ødlegge fjorden vår me oppdrettannleg...

Gjest

#3

2014-02-20 09:24

Om dette blir en realitet vil jeg sterkt vurdere å flytte her i fra.

Gjest

#4

2014-02-23 07:22

Dette anlegget vert liggande i utløpet av Storfjorden som er den viktigaste fjordane for laks og sjøaure på Sunnmøre. Rundt dette neset rundar lakseyngel ifrå kjende lakselvar som Korsbrekkelva, Strandaelva, Bondalselva, Ørstaelva, Valldøla og Stordalselva, pluss eit titalls andre mindre lakselvar. Å ha eit anlegg her vil legge eit sperreteppe for smolten som dei må igjennom før dei kjem ut i åpent hav, samtidig vil luselarver ifrå dette anlegget flyte med straumen inn fjorden.

Gjest

#5

2014-02-24 06:39

Eg har vokst opp midt i dette området og veit kor viktigt det er å bevare det.
Realist.

#6 Lakseoppdrett.

2014-02-24 19:35

Lakseforet inneheld så mykje feitt at det forringer kvaliteten på villfisk som et forspillet.

Gjest

#7

2014-02-24 19:54

Lakseoppdrett er som å oppdrette tiger for å få noe billig kjøtt til hverdagskjøttkakene. M a o totalt bortkastede ressurser.

Gjest

#8

2014-02-25 19:11

Neeei nei nei å Atter NEI

Gjest

#9

2014-02-27 19:17

Det må aldri bli realisert, ødelegge so mykje verdier for fiske å ferdsel, å ikkje minst lifs kvalitet til alle som blir rammet NEI OG ATTER NEI.
Jack gerhardsen

#10

2014-03-10 15:27

Ja det ropes varsko i mange fjorder langs kysten vår og det utkjempes mange frustrerende kamper imot dem svømmende maiskolbene pr. dags dato. Politikerne e snart dem einaste så ikkje får inn i skallen sin at folk vil ikkje ha denna dritten hjemme hos seg spesielt ikke slik det drives idag!!! Stå på!!

Gjest

#11

2014-03-10 17:30

Gunnar Øvrelid Nei til oppdrettsanlegg i Brandal
Jeg var egentlig på langt nær ferdig med det jeg ville si om denne saken. Det er en sak som, blant mange andre saker av samme karakter, som våre myndigheten har neglisjert viktigheten av, til fordel for Klimasaken som nå også av vitenskapelig er tilbakevist som svindel. Det samme holder nå på å skje om hva realitet med de berømte Ozonhullene i atmosfæren gjelder. Der KFK (Klorfluorgassene i frys/kjøl, anlegg, og spraybokser gikk ut på. I ettertid viser det seg her også, at ikke et eneste bevis på realiteten ved dette eksisterer, ikke ett eneste fagfellevurdert bevis, utenom et heller tvilsomt laboratorieforsøk med en menge,(ppm) av disse gassene, som langt overstiger det mennesket noengang kunne greie å slippe ut. Etter 7—8 år med studeringer av klimasaken, naturvitenskap, så kan jeg det pensum bedre enn en noen (Artianer). Med dette fulgte det med endel sidekunnskaper, om foreksempel naturvern, og hav plantenes betydning, også når det gjelder klima. MILJØ arbeidet er det viktigste nå! Det som nå er planene i Brandal stranda, er så hårreisende, at det ikke må ventes med aksjoner til søknaden er ferdig behandlet, det må allerede nå reageres som om søknaden er behandlet, og løyvet ligger på bordet. Dette gjelder om så sivil ulydighet, ellers får en det igjen i dobbelt monn i fremtiden, hvis dette blir, om så bare delvis godkjent, i et mindre areal. Dette er så alt ødeleggende for livet under mærdene, og i vide kretser rundt dem i dette området, at det er en naturkatastrofe, spesielt på grunn av hav
strøm forholdene her, med en ødeleggelse som vil ramme hele Brandal hamn og utover, og hele, området rundt selve Kvitneset, og mitt ut i Breisundet, og ut forbi Buhammeren. Det er noe som er innført i det stille i Norge, som heten Agenda 21, som skal verne om natur og miljø, med samarbeide helt inn i lokal lagene i kommunene. Søknad om tilskudd ligger klare på Fylke, og Fylkeskommune kontorene. Dette er i regi av FN:
http://www.mylder.no/.../Midler+%C3%A5+s%C3%B8ke+p%C3%A5....

Dette er FN sin begynnende overformynderi når det gjelder, blant annet Miljø. Disse tingene interessere det ikke Regjeringen å bry seg om, men Agenda 21 avtalen er underskreven, av også Norge, sammen med 178 nasjoner til. Dette er ennå ikke bindende, men får dette gjennomslag, så blir denne avtalen fastlagt, og atskillig mere omfattende. Hvorfor ikke bruke de midlene som allikevel ligger der ubrukte?
Sett sammen en organisasjon, med eksempelvis( Den Vest Norske kyst naturens vell)? Og søk på midlene i regi av en slik sammenslutting. Skaff tilveie klare sjøkart over området, med strømningsforhold, og gjerne dykker bilder av den rike tare skogen der. Jeg er så gammel, og bunden av andre ting, at jeg gir dere bare her, ett
lite innputt. Kjør knallhardt, snillismen har fått ødelegge for mye som det er i landet.
Masse lykkeønskninger: Gunnar Øvrelid.

Midler å søke på: Lokal Agenda 21-potten 2014. (Vega kommune) - Mylder.no
www.mylder.no
Les mer her!