Stopp kutt i Hurtigbåt og ferge tilbudet i Nordland!!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Stopp kutt i Hurtigbåt og ferge tilbudet i Nordland!!-oppropet.


Gjest

#26

2016-03-10 06:49

Elsker kystnorge, og synes det er dumt hvis folk som bor på perlene langs kysten ikke skal få kunne bo der. Jeg kunne gjerne bodd eller hatt feriehus på en av øyene på helgelandskysten, men hvis det blir mye tull med båter og slikt, ja så hjelper det ikke akkurat på realisering. La folk få bo der de vil! Kysten er det vakreste vi har i dette landet!

Gjest

#27

2016-03-10 06:53

Det er helt uakseptabelt at folk som bor på øyene skal miste hurtigbåten.

Gjest

#28

2016-03-10 07:20

Signerer på dette oppropet fordi jeg er fra Bolga, og selv om jeg er flyttet fra er øya nå blitt ferieplassen min. Jeg reiser ut dit så ofte jeg kan, og med barn å bil benytter jeg meg av både ferge, hurtigbåt og ekspressen. I tillegg benytter vi oss av ekspressen tmhelt til nesna da mann kommer derfra.


Gjest

#29

2016-03-10 07:26

Næringsutvikling langs kysten er avhengig av gode og forutsigbare båtforbindelser.
Selv har vi satset på turistnæringen, og booking på anlegget ligger et år på forskudd.

På øya vår er det;
- Eldre som har behov for tjenester fra det off. helsevesen.
- Bufetat har barn plassert i beredskapshjem, og disse skal i
barnehage/skolen.
- Tungtransport til fabrikkanlegg, turistanlegg, oppdrettsnæring og til gårdsbruk.
- Fritidshus som brukes av flere hundre mennesker i løpet av året. Disse bidrar både økonomisk og med mange dugnadstimer for å drifte av øya, (kaianlegg, ungdomshus med ca. 15 ulike arr. i løpet av året og holder turstier åpne m.m.).
- Rekreasjon; Øya er et yndet utfartssted for mennesker fra inn- og utland som har oppdaget den helsegivende gevinsten storslagen natur, samt et yrende fugle- og dyreliv kan gi.

Disse argumentene tror jeg kan brukes for svært mange samfunn her nord.
Gevinsten ved å endre/legge ned båtruter langs kysten tviler jeg på vil forsvarer seg samfunnsøkonomisk.


Gjest

#30

2016-03-10 07:34

Skulle det, men ............

Gjest

#31

2016-03-10 07:45

Det er en total katastrofe for alle brukere på Nordlandskysten. Man har brukt mange mange år på å bygge opp en ruteproduksjpn etter behovet , noe som IKKE er blitt mindre med årene. Å der sitter det noen Tomsksller på Fylket, med ei penn klar for å stryke ut det DEM mener ikke er økonomisk forsvarlig. Det de holder på med er ren rasering av den verdiskapning alle i "utkantdistriktene" har slitt med blod å tårer for å bygge opp. Di bidrar også i form av pendling til arbeidsplassene sine, noe som er tidkrevende. Nå kan pendlinga medføre dobbel og mere reisetid eller mulig fratatt retten til å kunne arbeide på sin egen arbeidsplass. Måtte pennestrykerne vært fratatt sin stiling og sparket på dør.

Gjest

#32

2016-03-10 08:28

Kutt i fergetilbudet - og hurtigbåttilbudet - her vil underminere viktige arbeidsplasser og den etterhvert svært viktige turistnæringen!!!

Gjest

#33

2016-03-10 08:33

Fordi vi trenger et godt rutetilbud i nord. Vi har de største geografiske utfordringene og bidrar med masse til statskassen. ..

Gjest

#34

2016-03-10 08:48

Fordi at distriktet trenger også kollektiv tilbud. Forøvrig har Nord Norge den høyeste verdiskapningen og burde av den grunn få et bedre tilbud. ..

Gjest

#35

2016-03-10 09:00

Hvordan i all verden skal vi som turister orke å stå timesvis i kø for å vente på neste båt. Nei skal det satses på turismen langs den flotte nordlandskursen vår så må rutetilbudene opprettholdes og heller økes i steden for kuttes. De fastboende har bare dette alternativet til reise til og fra sitt bosted. Nei skal det kuttes noen plasser så kutt sørpå der de har både bilveier i høy standard, buss, tog, trikk og fly der er det bare å velge å vrake i transportmidler.

 


Gjest

#36

2016-03-10 09:01

Nå er det nok med kutt av ferger og hurtigbåten ,i distriktene .Prøv og ta fra folket på østlandet noe,da blir det ramaskrik .Vi betaler også skatter og avgifter

Gjest

#37

2016-03-10 09:25

Bruker av hurtigbåt og ferje.

Gjest

#38

2016-03-10 09:36

Jeg vil at det skal være enkelt for meg å reise på besøk til min farmor Nonno på Sleneset. Jeg bor på Nesna.

Gjest

#39

2016-03-10 10:19

Fordi vi trenger de få anløpene vi har!

Gjest

#40

2016-03-10 10:25

Bruker av hurtigbåt/ferje

Gjest

#41

2016-03-10 10:31

Nedbygging av Nordlandskysten er ikke nytt,det har foregått lenge, alt for lenge. i forbindelse med det forestående kutt i kommunikasjons-systemet i Nordland og spesielt øy-distriktene må nå våre politikere både på fylke og storting, uavhengig av politisl tilhørighet, reagere ,å ikke ødelegge så mange gode småsamfunn i kyst-norge. Det er verdens-arven.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2016-03-10 10:35



Gjest

#43

2016-03-10 10:36

De foreslåtte nedleggelsene av havtransport i Nordland er et overgrep og en krigserklæring mot alle, Lokalbefolkning, nasjonen og turismen. Ser vi større på det dreper vi turistnæringen med internasjonale aktører og en signifikant inntektskilde nasjonalt. I tillegg til systematisk nedsabling av kystbefolkningen.

Gjest

#44 Re:

2016-03-10 10:38

#35: -  Helt enig, spre dette.

 


Gjest

#45

2016-03-10 10:49

Nei til kutt i Hurtigbåt og ferge tilbudet i nord!! Vi krever respekt til befolkningen i nord!!

Gjest

#46

2016-03-10 10:59

Det er uhørt at: kysten som står for store deler av verdiskapningen i Norge og videre er i utvikling for ytterligere vekst, mens det øvrige Norge står på stedet hvil. Skal få dårligere kommunikasjon.
Umusikalsk.

Gjest

#47

2016-03-10 11:18

Firmaet mitt er totalt avhengig båttransport for maskiner og arbeidere i hovedsak Rødøybassenget,med den nye strukturen som er foreslått vil vi ikke ha muligheter til å drive på samme nivå som idag,mest sannsynlig vil vi måtte legge ned bedriften. Sjøvegen er den eneste vegen vi har for utvikling og eksistens,nå må kystens befolkning stå samla mot de maktovergrep som planlegges utført av leilendingene som styrer på vår nåde.


Gjest

#48

2016-03-10 11:28

Fordi d rammer oss som bor I disriktebe

Gjest

#49

2016-03-10 11:53

Fordi jeg mener det er viktig å opprettholde kommunikasjonen langs kysten.

Gjest

#50

2016-03-10 12:01

å bygge ned samferdselen på Helgeland er en enkel måte å sentralisere befolkningen på og hindre bosetning og utvikling i de ytterste kystkommunene vi har. Skammelig av politikere å ønske avfolkning uti grisgrente strøk.  Med disse løsningene de foreslår nå, gjør de et bra fremstøt for å gjennomføre sin politikk.