Stopp kutt i Hurtigbåt og ferge tilbudet i Nordland!!


Gjest

#126

2016-03-24 21:29

Fordi jeg som innflytter ser hvor viktig det er med et fungerende transporttilbud her mellom Svartisen og fergekaier.

Gjest

#127

2016-03-24 22:33

Befolkningen og næringslivet på Helgelandskysten trenger minst det rutetilbudet vi har i dag, helst bedre og ikke mye dårligere slik som forslått. Helgelandskysten og kysten for øvrig er en skatt vi må ta vare på og ikke ødelegge med dårlige båtrutetilbud.

Gjest

#128

2016-03-28 10:54

Jeg har tilhørighet til Sørfjorden og ønsker tilstrekkelig fergetilgang - for det første for de fastboende - og for det andre for ferietrafikken hit.

- Det er helt uholdbart at det skal skrelles ned til 2 kanskje bare 1 avgang per dag til og fra Sørfjorden.


Gjest

#129

2016-03-28 14:01

Hvert år har jeg kjørt nordover til Skrova, og tatt båten til og fra Skutvik. Ifjor gikk den ikke før 1. juni, og jeg var der 4 uker fra sist i april. Jeg syntes det var veldig tungvint å kjøre veien rundt, vente på flere ferger osv.
Dessuten er båtturen fra og til Skutvik fantastisk vakker. Vet at turister er overbegeistret for alt de ser på denne strekningen.
Dessuten er min svigersønn fra Skrova, de har hus der, og ønsker å være mest mulig der, og båten fra Skutvik er topp for alle i familien...

Og hvis Skrova skal overleve og få flere innbyggere igjen så er de helt avhengig av fergesambandet.  Forstår ikke at de som foreslår nedleggelse ikke ser hva de gjør med menneskene som elsker steder der de bor, og ønsker å utvikle og utvide nye tilbud og gjøre stedene mer levelige og sterke ...

Og hvis det er foreslått færre avganger i hurtigbåten fra Bodø innom Skrova, så er det like vanskelig å forstå.


Gjest

#130

2016-03-28 17:14

Fordi en båtrute langs kysten ER en selvfølge!

Gjest

#131

2016-03-28 19:18

Jeg signerte oppropet for jeg og Kystpartiet er mot at dagens tilbud legges ned for det gjør slik at det blir mindre aktuelt å mindre lukrativt og nesten umulig å bo ute i destrikts-Norge. Hver og et lite samfunn trenger alle de tilbud som er innenfor komunikasjon, ellers vil destrikts-Norge dø ut, nei til sentralisering.

Gjest

#132

2016-03-28 20:30

Alle deler av landet skal være befolket.
Det er i distriktene verdiskapningen foregår...

Gjest

#133

2016-04-01 07:18

Nordland fylkeskommune gjør alt for å stoppe næringsliv, fastboende og turisme ved å kutte ut ferger og hurtigbåter. Trodde det var deres jobb å opprettholde arbeidsplasser og bosetting, men med dette vedtaket blir det vel avfolkning

Gjest

#134

2016-04-01 16:11

Bruker hurtigbåt ofte både i Salten og på Helgeland

Gjest

#135

2016-04-01 18:25

Distriktene utsettes for avfolking med kutt som dette. Det må bo folk i distriktene. Mye produseres der. Ikke alle kan bo i byer. Det vil blant annet føre til huspriser vanlige folk ikke kan leve med og snart vil ingen vite verken hvor poteter, grønnsaker, fisk eller kjøtt kommer fra.
pedro

#136

2016-04-11 20:21

Verdiskapinga i norge skjer i stor grad her, å fjerne infrastrukturen fører på sikt til stort inntektstap for norge. Legg heller ned halvparten av bussrutene i byene.


Gjest

#137

2016-04-15 18:02

Kommunikasjon er en forutsetning for levende lokalsamfunn. Lofoten er i vekst, Skrova er i vekst. Vi trenger kommunikasjonen slik den er i dag for å holde i live og videreutvikle oss