LA MUSIKALLINJEN VED HOLE KULTURSKOLE BESTÅ SLIK DEN ER I DAG!


Gjest

#1

2015-03-25 05:33

Dette tilbudet er Hole kulturskoles varemerke og gjør den ekstra spesiell og bemerket i kulturskolenorge. I tillegg et unikt tilbud hvor barn lærer at hard jobbing gir resultater!

Gjest

#2

2015-03-25 09:14

Vi vil ha et musikal tilbud til ungdommen.

Gjest

#3

2015-03-25 10:37

Fordi politikerne MÅ snu! Dette er så viktig for kulturskolen og deres unge talenter!
Gjest

#4

2015-03-25 11:59

Talent er betegnelsen på medfødte begavelser, og kan defineres som individets potensial til å nå lengst mulig innen en aktivitet ut fra individets forutsetninger på kort og lan sikt. Musikallinjen ved Hole kulturskole gir forutsetninger for talenter til å vise hva de er gode for og til å utvikle sitt talent videre. Musikallinjene er et verksted som gjennom ni år, med glødende og inspirerende instruktører, har finpusset på hundrevis av distriktets talenter innenfor sang, skuespillerkunst og dans. Dette har ført til store, trollbindende oppsettinger på Byscenen i Hønefoss gjennom alle disse årene. Aner politikerne i Hole kommune at det kun er Hole kulturskole som kan vise til noe tilsvarende i hele Norge? Aner politikerne i Hole at de torpederer sitt eget flaggskip når de kutter støtte til dette? Politikere! Dere må snu i saken! Og gjør det nå! Sørg for at Musikallinjen kommer på Byscenen også neste år og mange år fremover!


Gjest

#5

2015-03-25 17:27

Viktig at vi har musikklinjen. Altfor mange kulturskolen legges ned, og mange unge mister det de brenner for. Det er ikke bra.

Gjest

#6

2015-03-26 07:35

Det er både utviklende og lærerikt å utfolde seg på en "stor-scene" i flere dager, -og fantastisk gøy! Hilde Dalen er en fantastisk motivator og har funnet og utviklet mange talenter! Håper hun får mange år til, og at ungdommer og barn (og voksene) får nye muligheter til "boltre seg" sammen på scenen med nye og spennende oppsetninger!

Gjest

#7

2015-03-26 07:55

Min datter har vært med 2 år, pluss at familien har gått på alle forestillinger i alle år. en utrolig viktig ting for de medvirkende barn og ungdommer, gir dem ryggrad:-) og viktig for regionen å ha noe sånt. vi trenger ildsjeler, dem må vi støtte!
Karen Brøndum

Gjest

#8

2015-03-26 07:57

min datter har vært med 2 år. utrolig viktig erfaring og opplevelse for de medvirkende. gir dem ryggrad!
har velsett alle forestillinger. så bra for regionen. vi trenger ildsjeler, dem må vi støtte!
karen Brøndum

Gjest

#9

2015-03-26 15:14

Hvis vi kan lære unger å ha selvtillit så klarer de sig videre i livet og de får sunne interesser

Gjest

#10

2015-03-26 15:25

Har to flotte, sangglade niese i Hole!

Gjest

#11

2015-03-26 16:23

Jeg har barnebarn som er med i bl.a Annie, i regi av kulturskolen i Hole. Hun storkoser seg på kulturskolen. At det atter en gang skal tas penger fra en av de mest sårbare gruppene / les barna, går langt over min forstand. Jeg håper at de som styrer og steller i Hole kommune, graver dypt ned i pengesekken, for å finne en mulighet til å opprettholde dette flotte tilbudet til barn og unge. R. Enerhaugen kom med et flott forslag i Ringerikes blad 26.3. En felles musikallinje Hole/Ringerike. Kunne det være noe ?

Gjest

#12

2015-03-26 17:37

Fordi musikallinja løfter talenter, gir barn, ungdom og voksne en arena for å skape noe sammen, og fordi kulturopplevelser er minst like verdifulle som idrett når mennesker og samfunn dannes.

Gjest

#13

2015-03-26 18:19

Det gjøres mye flott ungdomsarbeide rundt om i kommuner. Og med stor innsats fra frivillige. Jeg har i 26 år vært politisk leder for en rusinstitusjon. Jeg har likeså arbeidet som sosialsjef med barn og unge i 30 år. Jeg kjenner således den vonde siden av livet som bare kan forebygges med at barn og unge gis trygghet , aktivitet og mål å jobbe mot. Dette er så viktig for en kommune og dens innbyggere at man ikke må nedjustere prioritering av tiltak for barn og unge. Hole kulturskole har grundig bevist at de er en slik meget verdifulll aktivitet. Et flott prosjekt som absolutt bør gis varig liv.

Gjest

#14

2015-03-26 20:28

Dette tilbudet var en av de viktigste faktorene for en trygg oppvekst i Hole hvor man fikk bruke og videreutvikle sin egen musikalitet og kreativitet! Et tilbud for barn og unge som politikerne burde ha respekt for og kjenne betydningen av om de har fulgt med utviklingen av tilbudet fra 80 tallet og frem til i dag! Om man hadde forstått betydningen dette har hatt for oss som har vært en del av det, hadde man ikke en gang lagt frem forslaget

Ann Kristin Botten 


Gjest

#15

2015-03-26 23:19

Fordi investering i kulturprosjekter som det Hole kulturskole (ved Hilde Dahlen) klarer å stable på beina er investering i helse og livskvalitet for så mange! Vil gjerne se oppsetninger som "Annie" igjen, både fordi det er fin underholdning, men mest fordi det er så fantastisk å se både store og små oppleve mestring og blomstre gjennom erfaringene de får ved å delta i slike oppsetninger.

Gjest

#16

2015-03-27 09:25

Fordi det er et viktig tilbud til barn og unge

Gjest

#17

2015-03-27 12:51

Bra sak å støtte

Gjest

#18

2015-03-28 08:31

Datteren min var elev noen år og dette førte til at hun valgte videre utdannelse innen dette. Og flere med henne. Anerkjente skoler innen musikalfaget har kommentert at det må være et bra miljø i Hole/Ringerike siden det kommer mange søkere fra området. La det fortsatt være sånn! La dette fortsatt være en del av kulturlivet i nærområdet vårt!

Gjest

#19

2015-03-28 09:57

Til sommeren er jeg ferdig utdannet musikalartist ved Bårdar akademiet. Hadde det ikke vært for Hilde Dahlen og Hole kulturskolens musikallinje, hadde jeg aldri vært der jeg er idag! La flere ungdommer få denne fantastiske muligheten!

Gjest

#20

2015-03-28 17:49

Jeg har vært med på 8 musikaler i forbindelse med Hole kulturskoles musikallinje, og gjennom dette fått mye bedre selvtillit og noen uforglemmelige år. Jeg fikk dessverre ikke vært med på Annie grunnet militæret, men så hvor nydelig og imponerende sluttresultatet ble. Fra år til år blir det bare bedre og bedre, så hvor praktfult kommer det ikke til å bli om noen år (hvis de innser hvor viktig musikallinje er). Som jeg skrev har det vært en del av meg i 8 år, siden jeg var 11/12. Det knuser mitt hjerte å se at noe som har hjulpet og underholdt ikke bare meg, men så utrolig mange, skal ta sin ende. 


Aleksander Dalevold

Gjest

#21

2015-04-07 10:45

Fordi det betyr så mye for barn og ungdom

Gjest

#22

2015-04-10 17:07

Fordi vi selv har hatt barn på kulturskolen og ser verdien av dette tilbudet som våre barn har hadde god nytte av da de var så heldige å være en del av det , og som har vært god ballast gjennom ulike faser senere i livet deres.