LAR protestaksjon

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra LAR protestaksjon-oppropet.

Flyktning

#51

2015-04-09 04:10

Jeg er LAR flyktning. Byttet kommune og LAR 6 ganger i Norge Før Skedsmo kommune kastet meg på gata og tok i fra meg Metaforen min etter jeg kom hjem og fant min samboer død. Siden har jeg rømt landet og bor nå i Thailand for å få et ordentlig helsetilbud og et liv i frihet. Noe jeg burde kunne fått i Norge også om det ikke var for at de fleste som jobber innen LAR er psykopatiske trekk i seg


Gjest

#52

2015-04-09 14:03

Fordi jeg selv har en sønn som bruker LAR medisin og ser all " galskapen".

Gjest

#53

2015-04-10 11:45

Via FACEBOOK

Gjest

#54

2015-04-12 23:47

Jeg er lei av hele lar regimet,de behandler oss som dritt og jeg må møte opp selv når jeg er syk og noe påskeferie som jeg hadde søkt på fikk jeg ikke,jeg fikk ikke metadonen min en gang for de trodde jeg var rusa ,noe jeg ikke var.

Gjest

#55

2015-04-13 04:52

Har veldig mye erfaring,då eg sjøl har gått på metadon i over 10 år,klarte å slutta sjøl,men mange slite med hvilke rettigheter de har samt bli hørt. Kjempe bra ide. Arnt Løvereide.

Gjest

#56

2015-04-17 08:53

fordi jeg selv føler meg dårlig behandlet av lar-Arenda/Aust-Agder,- selv med god rusmestring og alvorlige bivirkninger av subexzone,- så får jeg ikke prøve ut subutex selv under trygge forhold her ved ara-Byglandsfjord. Det skal ikke være sånn at du skal være redd for å bli straffet hvis du sier ifra om ting som ingen andre pasientgrupper i Norge hadde funnet seg i !

Gjest

#57

2015-04-18 16:06

Jeg sliter med hjerte problemer og har bedt om å få skifte over til levometadon som er mye mindre skadelig variant metadon.. Jeg har også veldig mye bivirkninger og alt dette kan reduseres med metoden skifte. Det sier de nei til og det skulle det ikke være hold for å gjøre.. Det som rett og slett det at denne varianten er mye dyrere enn den metoden vi får nå.. Det som ikke akseptabelt at man skal ta til takke med en skadelig type metadon når det finnes noe som er bedre og mye mindre skadelig.. Skulle tro at de med viten og vilje prøver å utrydde oss som gruppe. Dette kan jeg ikke finne meg i og går til de protester som det er mulig å bruke..

Gjest

#58

2015-04-19 18:41

Fordi LAR pasienter blir behandla dårlig, i forhold til andre.
Kjetil

#59

2015-04-29 19:27

Ta med problematikken som er knyttet til KOLS pasienter i LAR også noe som er mildt sagt j....skremmende..det blir nok fler som ser seg nødt til å følge det eksemplet med hun som til slutt endte opp med å dra til Sveits pga TOTAL SVIKT fra helsevesenet i Norge.....takk for at du tar på deg denne jobben :) 

fønix

#60 SL's erfaringer

2015-07-20 17:22

Takk for ditt engasjement, gode argumentasjon, og vilje til å ta denne kampen. Jeg er overbevist om at vi sammen har store ressurser, evner og egenskaper til å jobbe for endring og forbedring. Om vi sammen holder fokus og er både handlings- og løsningsorienterte får vi dette til. I en gammel bestselger står det så passende: "Be og du skal få, let og du skal finne, bank på og det skal bli åpnet opp for deg". Jeg bidrar gjerne om behovet er tilstede. I så fall er innboksen et godt startsted.

Forøvrig, vært i systemet i 4 år og opplevd store forskjeller, mangel på forutsigbarhet, ansvarsfraskrivelser, fastleger som er livredde for å gjøre feil, LAR-personell som er livredde for å gjøre feil, som er totalt fraværende ved alt fra livskriser til ansvarsgrupper, og som aldri ser ut til å kommunisere med apotek på en presis, fleksibel, eller løsningsorientert måte.

Jeg har blitt lagt inn på Aker Ram for opptrapping etter somatisk sykdom frahindret meg å hente mine medisiner, selv etter full åpenhet om dette og fastlege på telefon til hvem det nå måtte være.

I fjor måtte jeg avlyse en hel måneds ferie med min datter, da først fastlege dro på 5 ukers ferie før vår avtale og konsultasjon for å sikre endret dose på henteordningen og i tillegg beskjed til apotek om doseendring og schengen-skjema for å bringe medisiner ut av landet. Da tok jeg kontakt med LAR på ullevål der både vakthavende lege og reservelege begge var dratt på ferie samtidig i 2 uker. Min daværende LAR-konsulent kom da med følgende løsning på dette (husk nå at jeg er fratatt henteordning ved apotek pga alle legenes ferie): Vi foreslår at du kan komme innom om 2 uker da vakthavende lege er tilbake, men du må være abstinent (og dermed dausjuk av subuxone abstinenser). Jeg hadde på dette tidspunktet vært rusfri i 2 år.

Jeg husker også godt at jeg følte meg tvunget ut på gata igjen for å holde meg frisk for å kjøpe illegalt. Etterhvert ble jeg så sliten og redd at jeg sprakk og endte opp med et tilbakefall på heroin for de neste 2 månedene. Jeg har skrevet mye nå, men jeg kunne fortsatt og fortsatt, I dag får jeg heldigvis god hjelp og føler meg ivaretatt under trygge rammer hos MAR poliklinkken. De kan jeg ikke få sagt nok positivt om. Hilsen Steinar, som i år skal på ferie med min datter


Gjest

#61

2015-09-24 19:46

Er Lar pasient på 9 året og er helt enig i at det er på høy tid at vi blir mer respekterte og hørt. Enig i mye av det som settes fokus på her.

Gjest

#62 Re: Vi må stå sammen

2015-09-24 19:55

#13: mollymilli - Vi må stå sammen 

 Har blitt lovet metadontabletter i nær framtid...får håpe de holder det de lover! I lar moss er de positive til å bytte til tabletter dersom det er helsemessig lønnsomt. - iallefall det de har diskutert i mitt tilfelle.

v.a.o

#63 LAR , Lege Asistert Rehabilitering ! funker det ? nei!!

2015-09-26 20:55

For rusomsorgen er et trist kapitél i det norske velferdsstaten


Gjest

#64

2015-10-02 10:17

Fordi vi ikke, får adekvat helsebehandlig, heller ike bytte av medikament ved alvorlige tarm , nyre, og mage smerter, kan unngås, mne gjøres ikke, Legene blir overstyrt av LAR, la oss få flere medesiner å velge mellom slik att man jḱan få ett verdig Liv, og fungere slik dere ønsket, dere ser etter andre Land, kopierer de delevis, feilen er bare att dere ikke gjør dt fult ut bare delevis

Gjest

#65

2015-10-16 09:58

JEG er helt enig som LAR-BRUKER KAN JEG SAMMENLIGNE DET MED Å SONE EN DOM

Gjest

#66

2015-10-16 11:34

Jeg er i LAR men har i mange år ønsket å tappe ned å avslutte behandlingen da den har vært vellykket. Men har blitt motarbeidet fra LAR .Har nå fått med fastlegge og resten av ansv.gruppa på mitt lag. Men opplever å bli motarbeidet av LAR ... Gleder meg til den dagen jeg er ferdig m LAR!!!!

Gjest

#67 Re: levofårogleve

2015-10-16 14:25

#57: -  

 


Gjest

#68

2015-10-16 15:31

Har kjennskap til LAR og en del av problemstillingene dette gjelder i form av venner under behandling i lar.
Frankieboy

#69 Re: Re:

2015-10-30 23:14

#10: - Re:  

L.A.R fabrikerer til og med bevis om de ikke liker trynet ditt, eller om du kritiserer dem ofte. Noe som jeg gjorde. Ble påvist heroin i 2 prøver og amf i den neste, det uten å ha vært i nærheten av noen av tingene. Råinnstramming, Ble tatt av metadon på 3 dager og over på subuxone. Hårda bud det kan jeg underskrive på.

Lar Aukra

#70 Re: Re:

2017-11-19 11:24

#27: Jan Inge Lindvik - Re:  

Jeg har skrevet til fylkesmannen og fikk et vagt svar som kom frem til at LAR hadde rett. Jeg tror at du heller bør begynne å bruke pasient og brukerombudet, de etterlyser klager fra oss som blir satt på utsiden av systemet og lover og regler.