LAR protestaksjon

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra LAR protestaksjon-oppropet.


Gjest

#1

2014-12-14 06:32

Veldig viktig dette For jeg føler at Lar tar liv

Gjest

#2 Re:

2014-12-14 17:25

#1: -  

 Lar-midt har blod på henda de har tatt fra folk medisinen som deretter har tatt overdose heroin.


Anonymous

#3 Re: Re:

2014-12-14 17:26

#2: - Re:  

 ja det har de helt sikkert, derfor er det så viktig at vi nå sammen prøver å ta tak i dette.


Gjest

#4 Re:

2014-12-14 19:58

#1: -  

 Lar-midt har siden 1999 tatt livet av 50% av pasientene som var innskrevet/som de kastet ut-de som idag "lever" er pga dem i en så dårlig forfatning at de kun har kort tid igjen. De burde vært tiltalt !!!!


Gjest

#5

2014-12-15 18:09

Lar tar liv uten tvil ved å kutte livsviktige medisiner på dagen er det ikke engang tvil om at Lar tar liv.

FRITIDSPEDAGOGEN

#6

2014-12-16 00:39

jegb opponerer mot,nav!larog mar(s) og vil aktivt jobbe for få kompetanse fra 3linjetjeneste til oss olinjere , og få til
rett på trygd ( STARTLÅN ) og
brukerstyrte tjenester fra A til Å
og
tilbud til komunens "dobbeldiagnosetjenestepå
dobeldose "tjeneste
SAMLE FASTLEGEORDNINGEN til FÅ KOMPETANSE LEGER
veiledningoppfølging NAV HELSE SOSIAL PSYLIATRI og FYLKESKLINIKKER
FRITIDSPEDAGOGEN

#7 Re:

2014-12-16 01:25

#1: -  

LAR HAR GITT OSS GODTINNTRYKK DÅRLIG UTRYKK 0G ELENDIG AVTRYKK VI TRENGER RETTSLIGPÅTRYKK  

OG BLA 

 

jeg vet vel om minst 5 døde av LAR bivikninger OG giftig medisin7BJANDINGSMISBRUK

ÅPNED STØTTESIDE FOR BOLØSE 92 FOLOWERS  MEGET STYGGE EKSEMPLER PÅ UMENSKELIGE BOSITUVASJONER

EVT OPPFØLGIN HER I KOMUNEN ER PLANLØS ! PEDAGOGIKKLØS OG INNSKRENKEDE RETTIGHETER    MULIGHETEN TIL Å KJØPE ER LIK NORGE FÅR VI F!!! IKKE KJØPE HER LENGER  DE HAR PSYKISK OG FYSISK volltatt OG 90 % av tidligere motakere av beprepparater er fått dem revet bort fordi LAR HAR DEN holdninga¨¨¨¨GGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRR

            GGGGGRRRRRRRR  GGGRRRRRRRRR    GGGGRRRRRRRRR

 

 

 

JAAHA TIL FELLESSØKSMÅL helst alle komunene fylkene som har behov

 


Gjest

#8

2014-12-16 23:21

Knallbra.....
Gisle Solberg

#9

2014-12-17 17:43

Jeg har gått 8 år i lar på metadon. For ca to år siden fikk jeg påvist forlenget QT tid som følge av metadonen. Etter det så har jeg gjentatte ganger forsøkt å få lar til å gi meg Dolcontin som jeg vet fungerer bedre for meg å mitt hjerteproblem. Våkner hver natt av pustebesvær, å puls rundt 40.synes det er uforsvarlig og at rettningslinjen i lar " brukers valg av medikament SKAL vektlegges" , ikke følges! Slik er det ikke i praksis, men laroverlegen, eller larkonsulenten som avgjør. 


Anonymous

#10 Re:

2014-12-17 18:07

#9: Gisle Solberg -  

 hei, har du noen papirer som kan dokumentere det du sier? Dette er kjernen inproblemet etter min mening. Det er helt sinnsykt at ikke vi får bestemme mer i eget liv. Det er andre som skal ta avgjørelser om min hverdag. Finner meg ikke i det jeg,mdet er helt feil.

  • har hatt reine prøver lenge jeg, hadde to urene prøver for fire måneder siden. Nå har jeg altså pisset gullreint hele tiden og i dag fikk jeg brev om at i tillegg til ukentlig UP skulle dem begynne med stikkprøver. Hvor er logikken i mer urinprøver når det går bedre??

Gjest

#11 Re: Re:

2014-12-17 18:19


Gjest

#12

2014-12-17 18:23

På Sørland sykehus gjorde de ett forskningsprosjekt på urinprøver.det viste seg at de som ikke tok urin prøver fortalte mer enn  det som slo ut på urinprøven.

 

mollymilli

#13 Vi må stå sammen

2014-12-18 15:04

Var helt tilfeldig jeg kom borte i siden "støttegruppe for lege Dagfinn..." og så dette oppropet. Håper dere deler på lignende sider som Brukerforreningen Lar Nett Norge, Pro LAR og evn FHN osv. Keep up the good work! Håper få høre hvordan det går videre. :) 

Noen kommet noe nærmere å få metadon tabletter?


Gjest

#14 Re: Vi må stå sammen

2014-12-18 16:40

#13: mollymilli - Vi må stå sammen 

 Visste ikke at det var egne nettsider for de organisasjonene men hvis jeg finner det på Facebook skal jeg dele det der.

Jan Inge


Gjest

#15

2014-12-18 19:24

Det er helt klart på tide med noen endringer i LAR Midt. Jeg har inntrykk av at LAR Midt skiller seg veldig negativt ut sammenlignet med de andre avdelingene. Og praksisen med å ta fra pasientene medisinen om de viser symptomer på sykdommen sin (en sprekk) er hårreisende. Dette fører jo veldig mange ganger til et stort skritt tilbake i behandlingen, da pasienten må tilbake til gata og kjøpe illegal medisin med alle de farene som er følger av dette.
Tannfeen

#16 Re: Re: Vi må stå sammen

2014-12-19 02:07

#14: - Re: Vi må stå sammen 

 Takk for du du tar tak i lar - midt probleme , jobben til dei korupte folka i Trondheim burde blitt politi anmeldt, jobbene til dei Rødstrømmpe damene går jo i arv, ei som var vanlig behandler sitter som nest sjef tviler på dei utlyser stillinger der i gården, etter min oppfatning helt sykt og helt sikkkert bare topp av isfjelle, har vore med i mange år men har slutta og bry meg for det er bare ikke mensklig og holde på sånn, men kansje jeg får en ny giv etter dr her orka ikke og skrive mer har jæviglig tannverk pag eg vil bytte tannleg og ikke får det og den nye er 19000 billiger en hva komunen har og tilby og den andre tannlege kjerringa nekter jeg og gå til etter eg svimte av i stolen og ho kunne ikke forstå hvorfor det gjorde vont, snakk om dritttanlege. Denne gangen må disse folka gjøres noe med. J

Jan Inge Lindvik
Forfatteren bak dette oppropet

#17 Re: Re: Re: Vi må stå sammen

2014-12-19 03:50

#16: Tannfeen - Re: Re: Vi må stå sammen 

 Nå skal de ihvertfall få vite "hvor David kjøpte ølet", "hvor skapet skal stå", "få påskrevet passet" osv, alt jeg kan klare å komme på. Derfor er det jævlig viktig at de som nå har noe viktig å komme med faktisk kommer med sitt. Helst kontakter meg på Facebook. Det virker også på meg som at LAR-midt dikter opp egne regler, dette finner vi oss ikke i. Når det er sagt, dette er selvfølgelig ikke bare en klage for LAR-midt men hele landet. Jeg vurdere selv sterkt å bytte helseforetak og det gjør jeg dersom, jeg ikke snart får gjennom medikamentbytte.

Tove Karin

#18

2014-12-19 19:22

Sitter her og leser kommentarer, og jeg lurer på hva som er begrunnelsen til Lar for at folk som ikke tåler metadon i flytende form får metadontabletter  isteden. Skjønner ikke helt dette da, er det fordi man tror det er lettere å selge tabletter eller

Jan Inge Lindvik
Forfatteren bak dette oppropet

#19 Re:

2014-12-19 20:47

#18: Tove Karin -  

 Det er nok spredningsfare antar jeg, det står vel i retningslinjene at de som viser god rusmestring over tid og er stabile over tid kan få tabletter. De tar altså heller forbehold mot at de kan bli solgt og da kan de skje at noen som ikke er tilvendt opiater tar dem og da dør de av overdose. Det er altså bedre at LAR-pasienten ikke får dem og heller dør av arytmi forårsaket av forlenget QT-intervall syndrom.

Dessverre er dette hverdagen, jeg mener dessverre er dette holdningene vi blir møtt med daglig.

Per Erik

#20

2014-12-22 08:42

Jeg har sendt to klager. Den første var på et vedtak om å opprettholde medisinering ved hjelp av subuxone. I svaret forklarer de hvorfor jeg ble startet opp på subuxone og i tillegg bruker de retningslinjer til å argumentere for dette. Problemet er at de plukker setninger ut av sammenheng. Den andre klagen gikk rett på larlegen. Da velger de å ikke svare på det, men svarer på klagen som en klage på min behandling lol. Er så drøyt. Tar det videre til fylkeslegen. Er forfalskning på øverste nivå. Helt bokstavelig. 


Gjest

#21

2014-12-23 11:24

Lar er ett kjempe problem for oss alle som er i det vært i det skader smerter mann får av den dritten når mann gått nok med tiden på det spiser opp kropp og hode helt når mann slutter lar er et fengsel må gå på apoteket vær dag sitte bli nedverged når mann er voksen reglene er helt bak mål får ikke ha benzo heller til skaper jo mer angst subutex også gått i 10år er på to mg er et helvete komme seg ut lar må mam søke bare vis man skal på helge besøk må du hente ut på nærmeste apotek vis skal besøke noen trøkker menesker helt til bånn regimets regler må forandres ell så øker vel antall mer misbruk skal iallefall selv ut igjen samma koste Va vil synd ikke Norge har implantat reise utlandet for få pluss mann må betale selv men ser som siste utvei
sireli.

#22 Re:

2015-01-03 11:00

#1: -  

 Ja dette er viktig,,,,har opplevd så mye den tida i lar

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2015-01-06 21:03



Gjest

#24

2015-01-07 10:36

Kjemper for og kunne få fred og friheten som Lar hindrer meg i. Og jobbe får jeg ikke, og har masse jobb erfaring med gode skussmål, men hjelper ikke noe.

Gjest

#25 Re:

2015-01-07 12:53

#1: -  

 Lar tar livet av folk..  sakte men sikkert.  Las er ikke noe bedre, bedre måte å hente på, men medisinen man får er jo rene gifta. :(