Folket krever å bli hørt; Stopp bompengeringen fra 31.12.2016


Gjest

#176

2014-12-12 12:16

Billistene i Norge blir behandlet på samme måte
som sjøfolkene ble behandlet etter krigen,ref.Nortra-ship fondet.Ånden etter Gerhardsen
hviler fortsatt over stortinget.Avgjørelsen var tatt
i forkant.Møtet i fylkeskommunen var ren farse!

Gjest

#177

2014-12-12 14:07

Og der havarerte hele oppropet, fra et godt momentum de første 48 timene sitter vi nå på ca 7 8 tusen underskrifter og det går stadig saktere. Et blaff av en bevegelse. Tydeligvis synes folk ikke at det er viktig nok til å spre eller signere.

Så da det er bare å bøye seg godt og åpne lommeboka


Gjest

#178

2014-12-13 10:45

Dette må aldri få gå gjennom.
Dette kommer til å skape problemer for vanvittig mange mennesker.

Gjest

#179

2014-12-13 12:05

Sterkt i mot
KristianoRoberto
Gjest

#180

2014-12-13 16:42

Jeg protesterer sterkt mot vedtaket om ny Jæren Bompakke fra 2017. Det er fri ferdsel ved lov i norge, og dette er en inngripen i folkets bevegelsesfrihet som Frp mest av alle burde være mer opptatt av, og ikke gjemme seg bak bakstreverske Høyre, trangsynte Venstre og vinglepartiet Krf.

Husk at vi skal ha kommunevalg om ikke så alt for lenge. Da kommer partiene som støtter ny bompakke å bli " slaktet" av velgerne.

Vi ( jeg og min kone) kommer til å måtte betale minimum kr. 38.000 ekstra i året for å kjøre bil til og fra jobb hver dag , mot kr. 0 idag.. Utenom kommer ekstra bompenger for å besøke familie og venner i Stavanger / Sandnes, samt andre gjøremål som handleturer til sentrum hvor bilen er påkrevd . Å ta kollektiv transport er ikke et alternativ enn så lenge. Men el.bil og MC vil bli vurdert nøye fremover. 

Dette er en snikinnføring av en ekstra skatt som vi ikke kan akseptere overhodet.

Mvh Kristian Grødem / Stavanger/ Hundvåg

Mats-Henning Reppen
Forfatteren bak dette oppropet

#181 Re:

2014-12-13 21:54

#177: -  

 Første dagen hadde vi ett enormt moment. Men, det har stagnert dessverre. Deter selvsagt ønskelig med mye mer stemmer. Men mot Jul så sendes oppropet inn til fylkeskommune og Storting, forhåpentligvis har oppropet fått fornyet giv til da.


Gjest

#182

2014-12-14 13:04

Få vekk bom
Pendler

#183 Skammelig

2014-12-14 20:51

Nok en "prøveordning" som ble permanent. Skammelig!!

Men jeg synes at luften av denne protesten er i ferd med å gå ut.
I Rogaland bor det ca. 459625 mennesker. Nå jeg skriver dette har 7568 personer signert denne saken. 7568 av 459625 er ikke med enn 1,65%!? Er det virkelig ikke fler som ønsker å gjøre noe med dette??

Kom igjen!! Spre budskapet og få folk til å signere!!!


Gjest

#184

2014-12-15 21:56

Veibygging bør finansieres av staten og ikke av fylkeskommunen. Den nye bompengeordningen vil være ubærelig for familier som allerede har dårlig økonomi. Dårligere kollektivtrafikk og dyrere bom er ikke en løsning!

Gjest

#185

2014-12-17 23:24

Det er på tide at dette dævelskapet tar slutt.Vi kan ikke la politikerne drukne oss i avgifter.Vi bør gjøre som Franskmennene,og vise at vi ikke tollererer å fortsatt bli belastet,og bli hundset med.Det må bli stopp. :(

Gjest

#186

2014-12-18 09:05

Håper alle slutter opp om dette, istedenfor å bare skrive sine klager på fb. Vi må gjøre noe selv nå, vi blir totalt overkjørt!! Vi skulle være med på å finansiere en del av dette, men nå har vi betalt så mye at bomselskapet tar ut overskudd!!! Ja det blir vell overskudd, med 400kr.i ekstra avgift om en ikke klarer betale i tide! Pengene skulle i så fall gått til å avslutte visse bomringen eller overføres til andre!!! Ikke for at bomselskapene skal tjene seg rike!!! Trodde det var statlig jeg?!!!! Fy f!!!!! Nike er nok! Om det blir parkert 20 trailere og masse biler i hver retning v bomstasjonene, o.l. så hadde det blitt krig tenker jeg. Tror de gjorde dette i Frankrike en gang men...vi nordmen vi gjør liksom ikke slikt! Nok naivitet!! Vi må handle :-)

Gjest

#187

2014-12-21 14:46

jeron verhag

Gjest

#188

2014-12-21 20:38

jeron verhage

Gjest

#189

2014-12-23 11:31

Etterslepet etter mange års manglende politisk vilje til å utføre nødvendige oppgraderinger av veinettet i oljehovedstaden Stavanger er det ikke barnefamilier som er avhengige av bil som skal måtte betale regningen på.

Gi oss navnet på politikerene som har feilet i så mange år så vi kan sørge for at deres politiske karriere er over for godt.

Gjest

#190

2014-12-26 09:14

Arbeidsgiver skatter av overskudd, betaler arb giver avgift for å få skape arbeidsplasser, skatter av lønna en tar ut, betaler årsavgift for å ha et kjøretøy på veien, betaler ytterligere bompenger for å få lov til å kjøre på veien, store avgifter på drivstoff og i tillegg sitte og høre på politikere som lyver om dato på bompengeringen, HÆRLIGT !!!

Gjest

#191

2014-12-26 18:54

nå må di folkevalget begyna å høra på ka folke seie. å slutta me å planlega alt me bom. Norge ska liksom vær et av værdens rigaste land.. men slik ser det ikje du. se på nabo landet Sverige så bygge di 3 4 ganger meir vei i året enn Norge.. å di klare å bygga vei UDEN bom... å då bør Norge og få d t. men sette di dette i virk så blir Randaberg/stavanger/sola/sandnes fra flytta ganske fort.. men di tror jo selvsakt ikje på dette før det sjer.. å kor ska di då henta pengane når folk flykte vekk... di eige ikje skam for sitt eget folk ein gang.

Gjest

#192

2014-12-29 15:23

Dette er som Robin Hood,der styret i Nottingham TAR fra allerede fattige.Slik er det her.Og vi blir fengslet inne med en usynlig mur,og må svi når vi må ut.Dette blir verre og verre.Mange av oss har det problematisk nok fra før,og så må vi gjennom dette.Dette er kalkulert KORRUPSJON.Det tas ikke verken høyde eller hensyn til folket.Er det slik at det er velferdsnorge at vi skal drukne i bomstasjoner ellr hva?? Det virker ikke slik.Det handler om å RANE til seg våres penger,med regjeringens tillatelse.Dette er helt ufattelig. Jeg er forbannet på de som har satt dette i gang. Det er ingen god nok grunn for alle disse bommene.Vi skulle vært foruten dette,men byråkratiet ønsker tydeligt å kverke oss med Bomstasjonene.Jeg hater dere.


Gjest

#193

2015-03-25 20:19

Fordi at det er ikke akseptabelt med alle de avgifter og skatter som bilistene betaler.