Folket krever å bli hørt; Stopp bompengeringen fra 31.12.2016

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)




Gjest

#2


Dette vil bare føre til mindre inntekt til alle butikkene i sentrum. Det er dyrt å drive butikk der fra før av, hvis vi setter bommen opp vil heller folk dra andre steder enn i sentrum for å handle.

Gjest

#3


Nå må d ta slutt

Gjest

#4


Gi oss alternativ transport FØRST,  tre timer på tre busser til jobben og 3 timer hjem igjen er ikke god nok.


Gjest

#5


Skriv under folkens! Nei til mer bompenger i Rogaland!
Mats-Henning Reppen
Forfatteren bak dette oppropet

#6 Re:


#2: -  

 Det er nettopp det som er en av farene med det hele. Allerede nå er trenden at butikker, tjenesteleverandøre osv flytter ut av bykjernene. Hvordan vil det se ut om 16 år når bompengeringen er "fullfinasiert"? Jeg tror personlig at Stavanger med omegn vil være redusert til ingenting, med ingen produksjon av verdi å vise til.


Gjest

#7


Det er mer rettferdig å legge avgiften i bensin/diesel avgiften som er ment til å gå til vei... da rammer den på veibruk og ikke på hvor man får tildelt skole eller barnehage iforhold til bomplaseringer...
Mats-Henning Reppen
Forfatteren bak dette oppropet

#8 Re:


#7: -  

 Det er i det minste en mer rettferdig vinkling, og en avgift som på sett og vis kan rettferdiggjøres.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)




Gjest

#10 Re:


#7: -  

 Heilt enig i at de får heller legge på bensin/diselprisen så d bli litt rettferdig jaffal.


Gjest

#11


Hvis bompenger benyttes til å finansiere store deler av kollektivtilbudet (200 millioner?), betyr det at bompengene må kreves inn så lenge man har busser i drift. Kollektivtrafikk skal ikke sponses av bompenger.

På tide at en liten andel av hva distriktet har bidratt med til Oljefondet, blir returnert i form av investering i infrastruktur.


Gjest

#12


Må snart iverksette sivil ulydighet her.. bomstasjonene koster allerede for mye!

Gjest

#13


Dette e galskap. Tydelig at en miste all folkevett når en trer inn i politikken. Ka skjer så med dei som allerede slit økonomisk..?

Gjest

#14


Støtter fullt opp i kampen mot bomgalskapen

Gjest

#15


Signer og del!

Gjest

#16


Det er en skam at vi som velger disse udugelige politikerne ikke blir hørt. Legg ned hele fylkestinget med en gang.

Gjest

#17


Alt får dyrt!!!

Gjest

#18


Stopp denne hodeløse avgiften nå!


Gjest

#19


Nok er nok! Nå må noen stå i mot makta i øst, og kreve at staten tar alt!

Gjest

#20


At det er mulig.

Gjest

#21


Signert og sendt.
Frustrert familiefar med pendlerutfordringer!!

#22 alternativer takk!!


Først, må jeg bare si at det er ikke bedre på østlandet. Der må man t.o.m. betale for hver eneste passering, uansett om man passerer på ny innen 60 min, så det er jo EN grei ting med lokale bomstasjoner her vest...

Med det sagt, så er det jo ikke alternativer?! Buss-buss-tog-buss en vei for å komme seg på jobb?! For ikke å glemme at man kommer for sent hver dag eller må gå før arbeidsdagen er ferdig, fordi barn må hentes eller leveres i barnehage! Systemet er for dårlig, finansiering og rutealternativene for bruk av kollektivtrafikken elendig og nå mener de avgiftene skal økes?! Det lønner seg jo snart å slutte i arbeid for å kreve dagpenger...

Jeg forstår ikke hva politikerne tenker! Før man refses for å benytte det eneste fungerende alternativ man har, så må det komme velfungerende valg man kan benytte seg av, være seg bedre bussnett, kabelbane (som i større byer i Østen f.eks) eller til og med en ordentlig gjennomført sykkelvei... Det ville koste staten mindre å gi hver nordmann en el-sykkel og ha et sykkelsti-nett å vedlikeholde, enn å bygge alle disse bomstasjonene og lønne de som krever disse pengene og administrerer systemene...

Dette er forkasterlig utnyttelse av et system som tråkker på.de svakeste (økonomisk) i samfunnet, være seg øst, vest eller andre steder i landet! Stopp galskapen før opptøyene blir en realitet!!


Gjest

#23


Denne må også sendes til ledelsene i regjerende partier..I praksis, dersom dette blir ytterligere proffesjonalisert, vil kunne utgjøre et "styringssystem" som folkets røst med denne nøytrale formen..i motsetning til styrte survey spørsmål med ett for øye..å få avsenderes positive ledende svar på egne spørsmål.

Mats-Henning Reppen
Forfatteren bak dette oppropet

#24 Re: alternativer takk!!


#22: Frustrert familiefar med pendlerutfordringer!! - alternativer takk!! 

 Godt skrevet. Det er selvsagt ikke bare ett problem kun her i vest, galskapen gjelder for store deler av landet, helt klart. Dette oppropet kan solidarsisk sett være landsdekkende.

Vi kan ikke godta slike grove innhugg i våre liv, økonomisk og styrende sett.

Mats-Henning Reppen
Forfatteren bak dette oppropet

#25 Re:


#23: -  

 Ja, jeg skal ikke "ruge" på denne alene for egen egos` følelse:-)

Tenker at dette oppropet når antall røster er nådd skal sendes til fylkeskommune, regjering og ansvarlige partier sammen med analyser ogdokumentasjon på potensielle "farer" og konsekvenser dette vedtaket kan få for næring, kjøpekraft og økonomi.