LA TONSÅSEN LEVE!!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra LA TONSÅSEN LEVE!!-oppropet.


Gjest

#1

2014-10-28 18:15

Det er den beste plassen jeg har vært på.
La Tonsåsen bestå❤️❤️❤️❤️❤️

Gjest

#2

2014-10-28 21:11

Ta til vettet!

Gjest

#3

2014-10-28 21:15

Tonsåsen - Endelig et helstøpt opplegg som funker. Topp gjennomarbeidet, helt ned i de små detaljer - med ansatte som VET hva som skal til.
Dette er det beste opplegget jeg har erfart i så måte.
Når Helse Øst ikke prioriterer dette, vet de virkelig ikke hva de sier nei til.
Dette får folk ut i arbeidslivet igjen.

Jeg kan bare ikke fatte hva som ligger bak en slik avgjørelse.
Overvekt er ikke selvforskyldt. Det er mye bakenforliggende for de aller fleste, og et spesialisert tilbud som Tonsåsen kan faktisk være livreddende.

Dette virker lite gjennomtenkt av Helse Øst! Skuffende!

Gjest

#4

2014-10-28 21:46

Tonsåsen har hjulpet meg masse :). Hadde ikke vært her jeg er i dag om jeg ikke hadde fått opphold der først. Et fint sted for trim både inne og ute, ikke alle som har så flott natur rett utenfor døra. At de ikke skal få fortsette er tragisk, en stor skam. Nydelig mat også og kjempe bra personalet som hjalp oss frem under opp -og nedturer. La Tonsåsen fortsette for vi trenger at det stedet fortsetter for gamle og nye brukere. Mona Furuseth

Gjest

#5

2014-10-28 23:18

La Tonsåsen få bestå!

Gjest

#6

2014-10-29 08:24

La Tonsåsen leve.Jeg har Vært der på opphold pga min sykelig overvekt,

Gjest

#7

2014-10-29 08:33

Kan da ikke legge ned Tonsåsen. Jeg har hatt en stor hjelp etter jeg kom til Tonsåsen

Gjest

#8

2014-10-29 09:32

TIL Helse Sør Øst.Det er HELT SYKT og legge ned dette FANTASTISKE FORETAKET for overvektige SYKE mennesker som TONNSÅSEN er.KAN IKKE TRO HVA DERE ER I FERD MED OG GJØRE.OMGJØR DENNE BESTEMMELSEN STRAKS.INGEN SKAM OG SNU.Her får syke mennesker fantastisk GOD hjelp til et verdig liv.ER DET BLITT SLIK AT DET ER BARE PENGER SOM TELLER ,Å legge ned Tonnsåsen ER EN REN SKAM.

Gjest

#9

2014-10-29 09:45

Typisk Norsk å legge ned et tilbud som faktisk fungerer. La Tonsåsen leve!

Gjest

#10

2014-10-29 09:56

Tonsåsen er noe av det beste som har hent meg! De ga meg livsgleden tilbake! Oppholdene på Tonsåsen har vært til god hjelp med min overvekt. Å bli kvitt overvekt er en lang prosess om vekta skal holde seg nede. Dette vet og kan personalet og de frivillige på Tonsåsen mye om,samt at de er gode på å formidle det til oss som har disse problemene. Ja det koster staten penger, men jeg tror at staten vil spare penger på sikt. Vektreduksjon kan gjøre så vi holder oss i jobb og ikke blir syke på andre måter. La Tonsåsen leve og dere gir mange overvektige muligheten til å leve også! !!!

Gjest

#11

2014-10-29 10:43

Hei :( Er det murlig å beslutte noe slik som det herre å legge ned Tonsåsen Rehabilitering da. De som sitter å bestemmer det herre har nok ikke hvert der selv og hatt noe problem med vekta si. De som sitter i ledelsen i Helse Sør Øst tror jeg bare flytter paporer fra en plass til en annen. Det er ingen plasser som er like bra. Og kunskapen om ting sitter ikke på ett papir men i hodet på folk. Det er veldig mange dyktige folk som jobber på Tonsåsen da. Det er heller ikke noen annen plass her på Østlandet som har så bra trenings områder som opp på Tonsåsen her i lanndet. Opp på der er det tur løper for alle uansett ohvor bra din fysiske form er. Jeg veiet 130 før mitt første opphold og hadde bmi på 40 og nå etter to av mine tre opphold er jeg på 111 kilo og bmi på 33, 5 nå. Detfinnes ikke ett bedre ssted enn Tonsåsen rehabilitering for å gå ned i vekt.

Gjest

#12

2014-10-29 11:32

Er jo mitt andre hjem jo, og mann oppløser ikke ett hjem sånn uten videre. LA TONSÅSEN VÆRE I FRED

Gjest

#13

2014-10-29 12:06

Stedet har reddet livet til mange mennesker

Gjest

#14

2014-10-29 13:01

Godt tilbud for alle som trenger livstilsendring!!
For de det gjelder er dette et kjempetilbud!

Gjest

#15

2014-10-29 13:30

Jeg er virkelig sjokkert over beslutningen om å stenge Tonsåsen Rehabiliteringssenter!!! Så langt, for meg personlig er det den eneste norske institusjonen der jeg fått profesjonell omsorg og engasjement... Min opphold i denne institusjonen ikke bare hjalp meg endre livet mitt, der møtte jeg de fantastiske, profesjonelle, engasjerte mennesker - venner hvor hjelp kan jeg få etter avsluttet behandling i sin private tid... Dette bør være en skam for de som bestemt om å ta bort en annen mulighet ikke bare endre sine liv, for å redde liv!!! "Den som redder ett liv, redder hele verden"... 


Gjest

#16

2014-10-29 13:38

La Tonsåsen leve videre di har hjelpet meg på veien så att jeg kan få oprasjonen Så att jeg kan fungere optimalt i arbeidslivet

Gjest

#17

2014-10-29 14:45

Opplegget på Tonsåsen virker, og har gitt meg en helt ny helse og tilværelse. Jeg sparer nå staten for masse penger på grunn av redusert medisinbruk. Dette er et helt uforståelig vedtak av helseforetaket.

Gjest

#18

2014-10-29 14:50

For meg var dette oppholdet helt optimalt, med min livs stils endring har jeg fått et helt nytt liv, jeg har ikke diabetes lenger,har sluttet med både sprøyter og tabletter, har også sluttet med flere andre medisiner. Da sparer jeg staten for mye penger, som kan brukes for å hjelpe andre

Gjest

#19

2014-10-29 19:04

Jeg   fikk   livet   mitt  forandret  på   Tonsåsen  på   grunn  av  flere  sykdommer. 

Det  er  galskap om  ikke  folk   som  trenger  hjelp ikke   kan  dra dit!!


Gjest

#20

2014-10-29 20:19

Fedme er aldri et enkelt problem. Det er en sammensatt problemstilling som det ofte tar lang tid å få en løsning på og som krever omstillinger og endringer av måten å leve livet på og løse problemer på for den som trenger hjelp. Dette ivaretas på en unik måte på Tonsåsen. Det er mange som lever idag som kan takke den tverrfaglige og spesifikke kompetansen de ansatte og terrenget rundt gir for at de ikke er døde av fedme og fedmerelaterte sykdommer. Tonsåsen er en av mange som tilbyr forskjellige løsninger på dette problemet. Å fjerne Tonsåsens tilbud fra palatten behandlende lege har å velge fra vil være det samme som å dømme endel av de som trenger Tonsåsens speseille hjelp til døden. Dette kan belegges gjennom historiske kundetilfeller. Bl.a meg selv. Tonsåsen var riktig sted for meg på riktig tid. Som en følge av det er jeg nå igjen fullt arbeidsfør, i ferd med neste etappe på prosessen med å få bokt med mitt fedmeproblem og regner med å kunne bidra med skatt og ressurser til samfunnet i ytterligere 20 år før jeg blir presset ut av arbeidslivet og inn i pensjonistenes rekker. At neste steg i prosessen for meg ikke er Tonsåsen viser at de forskjellige tilbudene er riktig for forskjellige pasienter på forskjellige nivåer i prosessen med å kunne bli fult funksjonsdyktig med sin fedmeproblematikk. For meg og andre var Tonsåsen en veldig riktig plass å komme i inngrep og erkjennelse av at fedmen måtte behandles. Noe som i seg selv var et stort skritt. Det var også skånsomt nok til at det ikke ble nok et nederlag, men krevende nok til at den mest helsekritiske delen av fedmen ble borte i løpet av opplegget. Den starten har gjort det mulig for meg å drive stor grad av egenbehandling fram til jeg nå er klar for neste behandlingstrinn. Som forhåpentligvis blir det siste. Slik jeg gjennom andre medpassienter kjenner andre behandlingsinstitusjoner kunne en prosessstart der lett ført til at utgangen på det hele hadde blitt uføretrygd og tidlig død. Fordi jeg valgte Tonsåsen og Tonsåsen innfridde er ikke det lenger et alternativ.

Gjest

#21

2014-10-31 15:04

Tonsåsen MÅ få lov å fortsette. Helst vil jeg ha tilbake "gamle" Tonsåsen som betydde mye for min helse og livskvalitet fra jeg var der første gang i 1992 og til det ikke var lov å komme dit mer i 2005 da det ble gjort om. De ansatte på Tonsåsen har en enorm kunnskap om kost\trening til beste for ulike sykdommer. Lignende steder finnes ikke her. Det vil være veldig dumt og ødeleggende av Helse Norge og legge det ned.

Gjest

#22

2014-10-31 15:45

Få videreført avtale med helse Sør-Øst!!!

Gjest

#23

2014-10-31 17:38

Vennligst ikke legg ned Tonsåsen. For oss overvektige her på Østlandet er dette et meget viktig og læredyktig stedfortreder et bedre liv, + holde oss vekk fra sykemeldinger fremover pga overvekt og dårlig form.
Turid N

#24

2014-10-31 18:01

Jeg kommer ikke over sjokket. Man kan jo ikke bare legge ned en institusjon som gjør SÅ mye godt og riktig for SÅ mange mennesker!?!Hva slags gode alternativer finnes til å overta Tonsåsens rolle?

Jeg VET at det ikke finnes noe sted som kan erstatte det helstøpte opplegget de tilbyr der oppe.

Det er ingen over og ingen ved siden. De har et helhetlig behandlingstilbud som det ikke finnes maken til - og jeg vet hva jeg snakker om, siden jeg har forsøkt mye i min kamp mot kiloene. Vært flere steder, uten og lykkes - før jeg til slutt fikk opphold på Tonsåsen.

Jeg kom med lave forventninger og nærmest null inspirasjon. De klarte det jeg fryktet var umulig - de fikk meg motivert, og er pådrivere og inspiratorer - samtidig som vi får faglig påfyll fra dyktige fagfolk. Det ekte engasjementet fra de ansatte kommer fra hjertet. Det er tydelig at de brenner for jobben sin.

 

Helse Sør-øst: 

Det er ingen skam å snu. La Tonsåsen få bestå. Det er ikke lov å legge ned Tonsåsen!!!

 

 

 


Gjest

#25

2014-11-01 09:52

Dyktige ansatte som sporer til trening og livsstilsendring.