Kvinner i Narvikregionen kan ikke godta dette!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

2014-10-04 11:10:59

Dahle ved UNN Narvik sier at ventetiden ikke er 3 mnd, og at det er fastlegen som bestemmer hvor mye det haster. Nå har vi eksempler på kvinner som har fått 3 mnd ventetid for time til gynekolog, uten av fastlegen på forhånd har gjort en gynekologisk undersøkelse. Hva er beslutningsgrunnlaget her? Magefølelse?

Jeg vet vi har dyktige fastleger i Narvik og det er jeg svært glad for. Denne kampen handler ikke om fastlegene, denne kampen handler om kvinnene som ikke har tilgang til gynekolog!

Jeg har fått innblikk i flere kvinners historier. Det er gynekologen som i hovedsak avdekker komplikasjoner, ikke celleprøven alene. Ofte er det snakk om en celleprøve som ikke viser noe spesielt og en gynekolog som mener her må tas en ny prøve!

Les hele innlegg og kommentarer fra kvinnene selv

HMN

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.