Vi vil ha mer strikking på tv!

DSC_3999_(1).JPGTV lager program om så mangt. Det er snart ikke et eneste tema som ikke har blitt til underholdning, serie eller opplysning gjennom åra som har gått. Imidlertid mangler det en satsning på interessen for håndarbeid! Hvor dypt stikker ikke det i vår tradisjon og arv? Hvor viktig er ikke det for vår identitet? Temaet er uendelig stort, fenger ufattelig mange og har et ubrukt potensiale man kunne øse av. You Tube flommer over av strikkekanaler. Det er et yrende engasjement på strikkefestivaler og nå særlig i sosiale medier. Dansk tv (DR) har hatt Den store strikkedyst i tre sesonger tidligere og viser nå Modens mønsterbrytere. Ikke noe galt med Norge rundt og Nasjonal strikkekveld (2013), men når skal NRK og ellers norske kanaler satse på et tema som dette?

Ved å signere gir jeg Merete Bratsberg Aae fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.