Vi vil ha mer strikking på tv!

DSC_3999_(1).JPGTV lager program om så mangt. Det er snart ikke et eneste tema som ikke har blitt til underholdning, serie eller opplysning gjennom åra som har gått. Imidlertid mangler det en satsning på interessen for håndarbeid! Hvor dypt stikker ikke det i vår tradisjon og arv? Hvor viktig er ikke det for vår identitet? Temaet er uendelig stort, fenger ufattelig mange og har et ubrukt potensiale man kunne øse av. You Tube flommer over av strikkekanaler. Det er et yrende engasjement på strikkefestivaler og nå særlig i sosiale medier. Dansk tv (DR) har hatt Den store strikkedyst i tre sesonger tidligere og viser nå Modens mønsterbrytere. Ikke noe galt med Norge rundt og Nasjonal strikkekveld (2013), men når skal NRK og ellers norske kanaler satse på et tema som dette?

Ved å signere godkjenner jeg at Merete Bratsberg Aae kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.