Vekk med nedre aldersgrense på ledsagerbevis i Sula kommune

Når det kommer til ledsagerbevis bestemmer kommunene selv om de vil ha en nedre aldersgrense på 8 år eller ikke. Derfor er det forskjellig praksis i hele landet og dette blir da urettferdig. Et barn på 4 år i Trondheim får ledsagerbevis og kan bruke det i for eksempel Sula kommune, men et barn fra Sula kommune får ikke ledsagerbevis. Et ledsagerbevis er for funksjonshandikappede barn eller voksne og vil ha bruk for det om de er 3 eller 8 år. Mitt barn har barneautisme og klarer ikke å stå i kø, for da vil det komme et sinneutbrudd og vi må avslutte utflukten vår. Et ledsagerbevis vil gjøre at han slepper å stå i kø. Jeg vil at alle kommunene skal ta vekk den nedre aldersgrensa, men jeg starter med Sula Kommune der vi bor. Vi har klaget, men fortsatt ikke fått. Å fjerne nedre aldersgrense har ingen økonomiske konsekvenser for kommuna, men vil gjøre at flere familier kan fare på utflukter. Jeg håper at flest mulig vil underskrive på denne kampanjen, for forskjelsbehandling i Norge skulle ikke vært lov!

Ved å signere gir jeg Viola Nordal fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.