Stopp utbygningsplanene av Det verneverdige Refsnes Gods

Denne underskriftskampanjen vil fortsette. Alle nåværende og fremtidige underskrifter vil bli sendt til lokalpolitikerne i Moss Kommune.

Den nye reguleringsplanen for Refsnes Gods planlegges endret fra hotellformål til hotell- og boligformål. Den nye reguleringsplanen medfører at det vakre landskapet på Refsnes blir ødelagt og det verneverdige Refsnes Gods blir skjult av de planlagte nybyggene. Spesielt det nye boligkomplekset – 2 blokker - på parkeringsplassen til Refsnes Gods, vil bli ruvende og dominerende og rage 2 meter høyere enn tårnet på Refsnes Gods, og hele 3 meter høyere enn KIWI-butikken. Den enorme høyden vil ødelegge mye for de nærmeste naboene og rasere uttrykket Refsnes har i dag og vil endre hele områdets flotte karakter og særpreg.

På grunn av fortettet bygningsmasse rundt Refsnes Gods står det vagt beskrevet i den detaljerte reguleringsplanen, at det skal bygges en lovpålagt lekeplass nede på stranden. Store deler av stranden vil da bli ødelagt og det betyr at vi vil miste den verdifulle allmenferdselen som man har krav på. Til nå har vært til stor glede for mange av oss. Dette betyr at allmennferdselen må bli omregulert til lekeplass.

Hvis du synes det er trist at det vakre landskapet på Refsnes blir ødelagt og det verneverdige Refsnes Gods blir «borte», så skriv under nedenfor. Underskriftene vil bli sendt til politikerne i Moss Kommune.

Ved å signere gir jeg Anette Johansen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.