Stopp all handel hos Jernia

Jernia har en bedriftskultur som ikke er verdig dine penger. Dette fikk tidligere butikksjef Ørjan Stendal oppleve i møte med sin overordnede, Audun Holt. Artikkelen viser et sjeldent innsyn i en behandling av egne ansatte man ikke skulle tro var mulig i Norge i 2016.

Jernia sparket Audun Holt for sin oppførsel, og man skulle tro at Jernia med det tok tak i den råtne bedriftskulturen. Men den gang ei. Fremfor å ta tak i problemet, så angriper Jernia varsleren Ørjan Stendal i en intern e-post. Der anklages han, feilaktig, for å ha solgt opptaket han gjorde med sin overordnede, og for å ville skade Jernia mest mulig.

Dette vitner om en bedrift som er råtten helt inn til kjernen. Det er inkompetanse på høyt nivå i hele ledelsen, og det finnes tydeligvis hverken vilje eller evne til å ta inn over seg at den oppførselen Ørjan Stendal var utsatt for, var riv, ruskende gal.

Dette er ikke en bedrift som fortjener dine penger, og her bør du ikke legge igjen så mye som én eneste krone. Alt hva de selger får du kjøpt andre steder, hos bedrifter som har en ordentlig bedriftskultur, og som tar vare på sine ansatte på en normal måte.

Boikott Jernia - Bruk dine penger et annet sted.