Stopp Vaksineaksjon.no

Vaksineaksjon.no er et norsk nettsted og en Facebookside som sprer usannheter og skremselspropaganda om vaksiner, spesielt MMR- og HPVvaksinene.
De baserer seg på løgner om at MMR gir autisme, at HPV gir masse farlige bivirkninger, at Bill Gates vil utrydde menneskeheten.
Budskapet de bringer er å stoppe vaksinering av våre barn, noe som vil føre til spredning av de farlige barnesykdommene, og hindre begrensning av livmorhalskreft.
Vi ønsker at Vaksineaksjon stopper den delen av aksjonen som omhandler vaksinering av barn/unge, og beklager offentlig. Vi ønsker at media slutter å ta dem på alvor ved å gi dem spalteplass og late som de er autoriteter på noe som helst. Vi ønsker at folk slutter å høre på vaksinemotstandere. Barns sikkerhet står sterkere enn ytringsfriheten.

Jeg forandret kravet i det opprinnelige oppropet fra å kreve at Vaksinemotstanderne stoppet kampanjen sin, til å kreve at myndighetene stoppet dem, slik de hadde gjort i Australia. Myndighetene i Australia har ikke stoppet dem, det var en misforståelse. Jeg har derfor forandret tilbake til det opprinnelige kravet, nå som ønske. Jeg beklager dette.
Dette oppropet har fått langt større oppslutning enn jeg forventet, og jeg er svært takknemlig for all støtte.

Vaksineaksjon.no is a Norwegian website and a Facebook page dedicated to spreading untruths and scare tactics about vaccines, especially MMR and HPV vaccines.
They base this on lies that MMR provides autism, that HPV has several dangerous side effects, that Bill Gates will destroy humanity.
Their message is; stop vaccinating our children. This will lead to the spread of dangerous childhood diseases and cervical cancer.