Stans aggresjonen mot Syria

Vi som signerer dette oppropet sier nei til flere angrepskriger basert på løgner og hyklerisk "humanisme". Vi forlanger at Norge ikke på noen måte bidrar til folkerettsstridige angrep på Syria, uansett hvor mye press USA og Nato legger på en norsk regjering.

Det egentlige målet for disse endeløse krigene er å rane ressurser og sikre Vestens oljeforsyninger. Omsorgen for menneskerettighetene er et falskt fikenblad som nå også blir brukt til å sette FN til side når USA og Nato finner det for godt.

Aggresjon mot Syria vil aldri føre noe godt med seg. Det vil være en illegitim krigsforbrytelse som også kan sette hele regionen i brann.

Kjemiske våpen finnes og er brukt i både Irak og i Syria. I Irak ble de brukt av USA mot sivilbefolkningen i Falluja. I Syria vet vi ikke sikkert hvilken av partene i konflikten som har brukt slike våpen. Men alle skjønner at det å bombe lagre med kjemiske våpen med missiler ikke kan være en lur løsning på problemet.

Vi har ikke glemt Afghanistan, Irak og Libya. Alle steder der USA og Nato har gått til angrep har lidelsene blitt enorme. De nye regimene Vesten har innsatt har blitt enda verre enn de gamle.

En krig mot Syria vil også virke mot sin hensikt. Angrep på landet vil styrke regimet til al-Assad, fordi vanlige syrere vil slutte opp om sin regjering mot utenlandske angrep. Det vil sette det syriske folkets kamp for frihet og demokrati tilbake.

Vi krever:

Stans aggresjonen mot Syria!
Ingen norske bidrag eller støtte til terrorkrigen!

Still løgnerne og krigsforbryterne til ansvar!