Ruter må fjerne 91-bussen fra Heimdalsgata nå!

18. mai etablerte Ruter endeholdeplass for rute 91 Buss for Trikk i Heimdalsgata mellom Trondheimsveien og Lakkegata. Denne ordningen er planlagt frem til midten av september.

Vi beboerne i Borettslaget Trondheimsveien 5, Sameiet Heimdalsgata 2, Borettslaget Heimdalsgata 4-8 og Sameiet Heimdalsgata 3-9 er alle sterkt plaget av dette. Det er mer enn 220 avganger i døgnet mellom kl 05:00-02:00. På det verste er det opptil 4 busser parkert i gaten samtidig. Flere sjåfører ignorerer forbudet og lar bussen gå på tomgang.

Stoppet i seg selv har ingen funksjon da ruten kjører over Herslebs gata der det er en permanent holdeplass. Denne holdeplassen er 150 meters gange unna. Det finnes andre bedre løsninger som ikke vil være til plage for beboere. Heimdalsgata er et boligstrøk, og støyen fra bussene er klart i strid med Oslo Kommunes Støyforskrift. Bussene skaper også en rekke farlige trafikksituasjoner.

Vi krever holdeplassen flyttet omgående!

Sameiet Heimdalsgata 3-9    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Sameiet Heimdalsgata 3-9 fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.