Redd Times Galgeberg og Dr.Pizza

Nabolagspuben og knutepunktet på Galgeberg Times skal stenges for godt 1.12.2022. Ikke på grunn av pandemien, ikke på grunn av skyhøye strøm og leverandørpriser, men på grunn av at det ikke er vilje fra eierne, borettslaget Galgeberg 3 til å videreføre leieavtalen. Vi vet at borettslaget hverken vil forholde seg til tilbud om å inngå ny avtale, ikke ønsker å selge, og egentlig ikke ønsker noen som helst dialog. Hvorfor? Det hadde vært interessant for oss stamgjester å vite? Er det ett vedtak som samtlige beboere i borettslaget støtter? Er det et vedtak? Hva er vedtaket? Og er dette hemmelig?

fakta om Times:

Vært leietager i 20 år.
Aldri betalt en leie for sent.
Aldri hatt klager fra næringsetaten.
Hatt stabil og trygg inntekt hele veien.
Holdt lokaler og standard i god form.

Gjestenes mangefasetterte meninger om times:

Har vært knutepunktet for alle folk fra kunstnere, idrettsfolk, musikere, tv profiler, familier, ensomme, eldre, unge, kjærestepar, osv…

Vi ser på sport her sammen, spiller quiz sammen, synger sammen, leser aviser sammen, familier spiser pizza med ungene her og barn og unge er også noen ganger med å se på fotball. Ett knutepunkt i et lokalmiljø er det så absolutt.

Vi blir kjent med nye, treffer igjen de kjente. Vi feirer bursdager her, feirer den nye jobben, støtter hverandre gjennom sykdom og hyller de som dør fra oss.
Vi er aldri alene her, selv om vi sitter alene. Og man er heller ikke ensom når man har et sted som Times.

Times er og har vært et sted med plass til alle, uansett sosial status, legning, hudfarge osv. ett sted der ensomme uten nære venner eller familie kan komme og der de inkluderes i et varmt felleskap, skapt av de mange flotte gjestene. Noen vil kalle det for en viktig del av folkehelsen, og for inkludering i ett samfunn som stadig blir kaldere og mer avvisende for mange.

Hva kan gjøres? Kan det tas en runde til med styret i borettslaget Galgeberg 3? Kan ny kunnskap som det beskrevne bidra til at styret kan tenke seg godt om en gang til? Er alle steiner snudd? Dere er klar over at 8 mennesker med familier mister jobben? I tøffe tider.