Redd Bogerud åpen barnehage!

I bydelsdirektørens forslag til budsjett for 2023 står det å legge ned Bogerud åpen barnehage.

Bogerud åpen barnehage er et gratis tilbud til alle i bydel Østensjø med småbarn. Der kan barna leke i fine og trygge omgivelser med andre barn av ca lik alder. Det er et kjøkken med et område tilrettelagt for å spise for både foreldre og barn. Flere ganger i uken er det musikkstund, mange ganger med spill av instrumenter og dans. Dette er noe som de fleste barna stortrives med.

For mange av oss foreldre har Bogerud åpen barnehage gjort en enorm forskjell i hverdagen vår. Som forelder med utenlandsk bakgrunn, og uten et sterkt nettverk i området, opplevde jeg det som veldig positivt å kunne benytte meg av tilbudet gjennom permisjonstiden min. Det var en lettelse å vite at vi kunne bruke en del av dagen der, et sted der både barnet mitt og jeg kunne være i fellesskap, istedenfor å føle ensomheten hjemme. Jeg er ganske sikker på at dette gjelder også andre foreldre, inkludert mange som er fra Oslo, og at dette kan likestilles med andre forebyggende tiltak mot depresjon eller angst i barseltiden.

På Bogerud åpen barnehage har vi alltid blitt tatt i mot med et smil og varme. Og det er oftest det som skal til for å ha det bedre.

Jeg håper politikerne snur i denne saken, og at vi kan beholde dette flotte tilbudet i bydelen vår, slik at flere får god nytte av det.

Ana María Acosta Roa

Ved å signere gir jeg Ana María Acosta Roa fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.