NEI TIL UTBYGGING AV HØGENHALL

nei_til_utbygging_av_høgenhall.jpgDette her er en underskriftskampanje for folk som er i mot utbygging av høgenhall i lahelle , Kommunen har siden 1970 prøvd og utbygge høgenhall i Lahelle. Men flere grunneiere ønsker ikke og selge sine eiendommer til kommunen, av den grunn at de vil bevare området som det er i dag. Området er en liten grønn lunge som folk og dyr lever/ går tur i. Her vil kommunen sprenge seg frem og lage stort boligfelt med inntill 250 boenheter,noe som vil resultere i ca 1000 nye mensker og ca 500 biler. De fleste av oss som bor rundt høgenhall er enige om at en utbygging vil ødelegge det fine området som det er idag.Alle vet at med for mange mensker på ett lite sted blir det mer av alt.De som har vært nede på sjøbris en varm sommerdag, vet at  det ikke rom for mer folk og biler , kommer det 500-1000 mensker til i området blir idyllen ødelagt , dette bryr tydlighvis ikke politikere seg om . Bygger de ut ,er det for seint. I 1970 da utbyggingen først ble planlagt, fantes ikke buskhellinga/røyseløkka/kastetskogen/buskskogen/mauerveien , men det gjør det nå , og mange av disse som bor der benytter seg selvfølgelig av området i og rundt høgenhall. (det er selvfølgelig  hyggelig ) . men vi trenger ikke 500-1000 mensker/biler  på toppen av oss som allerede bor i området. At det skjer "småutbygning" som at folk deler av tomtene sine og får satt opp et hus her og der er jo en naturlig utbygging og utgjør ikke de store forandringene. Det er den store utbyggningen av høgenhall med 250 boenheter som vi er i mot . Det ligger også gårder i begge ender av blåsteinveien som er imot utbygging , gården mot nord er en stor gård som driver med blant annet melkeproduksjon/kjøtt/frøproduksjon/produksjon av fòr til egne dyr, dritten/pisset fra dyrene dems blir levert til biogassproduksjon på taranrød som igjen driver busser rund i vestfold!! disse  ønsker heller ikke mange nye mennesker som tråkker og lufter hunden sin på jordene deres som er dyrenes matfat. Vi er totalt avhengige av bønder og deres matproduksjon,mange folk tenker ikke over at bonden faktisk må jobbe til alle døgnets tider og på helligdager pga blant annet vær og vind. Med flere mennesker i nabolaget som ikke har forståelse for dette kan slengbemerkninger fra forbipasserenede være ganske demotiverende for den livsviktige og fantastiske jobben de gjør. Kommunen planlegger også sykkelvei langs lahelleveien fra helgerødveien, og det står i planforslaget at de vil måtte ta beslag og gjøre inngrep i eiendommene til folk som allerede bor langs den smale veien på vestad. Hvis du er i mot alt dette er det veldig fint om du signerer dette oppropet , i 1998 gikk bevaringsgruppa for høgenhall rundt i nabolaget og samlet inn flere hundre underskrifter fra folk som var imot dette, i 2015 prøvde kommunen på nytt og begynne med dette, de ble da møtt med enda mer motstand,da ca 850 underskrifter. Håper vi er mange nok som kan toppe dette og få politikere til èn gang for alle forstå at dette er noe flertallet ikke ønsker, og denne planen må skrinlegges èn gang for alle!  SÅ GJØR DET DU KAN, STØTT DE FLESTE AV OSS I NÆRMILJØET RUNDT HØGENHALL MED DIN UNDERSKRIFT :) PÅ FORHÅND TAKK  :)

Nærmiljøet rundt Høgenhall, FB gruppen Nei til utbygging av Høgenhall, Kristoffer Gulbrandsen.    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Nærmiljøet rundt Høgenhall, FB gruppen Nei til utbygging av Høgenhall, Kristoffer Gulbrandsen. fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.