Nei til relokalisering av Bilitt barnehage til Heer

8367245586_4b39bc3d18_b.jpgOBS! Vi ønsker hovedsakelig at det er personer med direkte tilknytning til Frogn kommune som signerer dette oppropet.

Frogn  kommune har besluttet at bygget på Bilitt må rehabiliteres, og barnehagen må derfor midlertidig relokaliseres (i førsteomgang to år). Forslaget som har kommet opp fra rådmannen er å plassere modulbarnehage (midlertidig brakker) mellom Heer skole og Heer barnehage. Skolen vil miste deler av uteområdet, og Heer barnehage må dele uteatralet sitt med Bilitt barnehage. Det vil si at rundt 130 barn skal dele samme lekeplass. Dette vil i tillegg true trafikksikkerheten opp mot barnehage og skole betraktelig, noe som i utgangspunktet allerede er en stor bekymring.

Vi ønsker at modulbarnehagen skal settes opp på Bilitt eller Folkvang

Bilitt barnehage er i dag en møteplass for oss som bor utenfor kjernen av Drøbak, faktisk den eneste barnehagen i kommunen med sin beliggenhet. Vi ønsker at relokalisering av Bilitt skal skje på barnehagens allerede eksisterende område, eller på grusbane på Folkvang. For oss er det ikke ett alternativ at barna skal flyttes til Heer. Vi har valgt denne barnehagen på grunn av dens landlige omgivelser. Barna er ute store deler av dagen, og har fri tilgang til skog og mark. Ved å sette opp modulbarnehage på Bilitt eller Folkvang, vil denne relokalisering ramme barna minst mulig. Barna vil da fortsatt ha tilgang til kjent området, og overgangen til nytt bygg vil ikke være like stor. Det er viktig for oss at barna får fortsette sin kjente og trygge hverdag på Bilitt. Dette vil også gi mulighet for å rehabilitere hovedbygget mens barna er i nærheten.

Vi ser også for oss at en relokalisering på Heer vil minske sjansen for at bygget på Bilitt noensinne vil bli rehabilitert, og at vi da vil miste barnehagen vår helt.

Dette er for oss veldig trist. Signer og hjelp oss med å beholde vår kjære barnehage på Bilitt, som både barn og foreldre er så glad i!

Ved å signere gir jeg Tina Haugstad fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.