Nei til nedleggelse av døgnenheten,Silsand!! Senter for psykisk helse og rus.

Døgnenheten ved Senter for psykisk helse og rus Silsand er foreslått nedlagt i forbindelse med det pågående omstillingsarbeidet i helse nord. Døgnenheten med sine 9 sengeplasser server 6 kommuner i opptaksområdet,og tilbyr tilrettelagte tjenester for mennesker med rus og psykiske helseutfordringer. Avstandene i dette distriktet er store,og nærhet til lokal døgnenhet er viktig. Det ansees som viktig at tilbudet på Silsand får bestå,for bare på den måten kan pasientene få den beste behandlingen i trygge omgivelser,nært hjemmet og pårørende,og uten å måtte reise i timesvis. Pasientene sier at terskelen for å be om hjelp vil bli høyere,noe som kan gjøre at de blir sykere. Veien tilbake til livet forlenges deretter,og tvangsbruk antas å kunne bli økende. Døgnenheten har gode fagfolk og spesialister, og har gode stabile ansatte. Hjelp oss med å signere oppropet,la døgnenheten Silsand bestå!!IMG_3042.jpeg

Verneombud Christina Langnes Andreassen,Konst. enhetsleder Hilde Storsveen    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Verneombud Christina Langnes Andreassen,Konst. enhetsleder Hilde Storsveen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.