Nei til utbyggyngs utsettelse av RV19, bompenger og bomring rundt Moss av RV 19 i tunell gjennom Moss

• Etter den nye NTP må mosingene betale minst 1,6 milliarder kroner i bompenger for utbygging av RV 19 i tunell gjennom Moss. Politikere mener at mossingene må ta sin del av regningen og at det er ikke urimelig med minst 1,6 milliarder ++++++ i bompenger for dette spleiselaget. Vi sier nei. Dette er en riksvei og mener at staten skal ha hele regningen. Staten vegvesen informerte i dag, at RV19 blir ikke bygd før 2030 uten at man har undersøkt andre alternative løsninger. Det er en av de mest tragiske dagene i moss historie. Det finnes alternativ løsning fra Norsk Bane, som er mye billigere, mere skånsom for byen og som mulig gjør utbygging av Jernbanen og RV19 samtidig. Det er trist at Ordføreren er så fornøyd og synes at dette er helt greit med utsettelsen. Da er ingen grunn å stoppe her nå. Vi må organisere oss og vise vår motstand mot disse planene som har store konsekvensen for byen vår og innbyggernes helse. Er du i mot av utbyggings utsettelse av RV19, bompenger og bomring i Moss, S I G N E R  O P P R O P og vis din støtte.

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.