Nei til arealoverføring av friområde til IBK

IBK har søkt om å få en del av et friområde i lysløypa på Årbogen som Nedre Eiker kommune eier. IBK ønsker å bygge boliger på friområdet for å finansiere rulleskiløype og ny kunstgressbane. MIF og Solberg IF har fått arealer i tilknytning til sine idrettsanlegg og har tjent penger på boligsalg. IBK har også fått arealer av kommunen de seneste årene, nemlig der hvor idrettsanlegget på Årbogen er plassert i dag.

Arealet er avsatt til friområde og omfatter den flateste og fineste delen av lysløypa og skogområdet rundt. Området er blant annet mye brukt av hele Krokstadelvas befolkning samt de tre barnehagene i området.

Hvorfor skal Nedre Eiker kommune være så gavmilde at de GIR BORT er verdifullt skogområde for at en liten idrettsforening skal tjene penger på å ødelegge det? Det er politikernes problem at de har gitt bort arealer til MIF tidligere, befolkningen i Krokstadelva skal ikke måtte lide for det! Kommunekassa er dessuten tom og vi mener det er galskap at kommunen skal gi bort arealer på denne måten. Dersom kommunen ønsker å hjelpe IBK så må det skje på andre måter.

Vi vil bevare den flotte skogen og friområdet vårt og ønsker ikke boliger i lysløypa!

Signer og del oppropet! Les mer på: