Med rett til et trygt oppvekstmiljø-bevar Hanstad Barne og ungdomskole(nærskolen vår)

Flere sentrale politikere og administrasjonen i Elverum kommune snakker nå om nedleggelse av Hanstad barne og ungdomsskole. Kommunen smykker seg med tittelen folkehelseby, men ønsker å sett barnas oppvekstmiljø i en situasjon som gjør at ca. 470 elever får en utrygg fremtid i byen vår. Arbeidsplassen til barna våre, og en stor gruppe flott voksne som gjør dagene til våre barn gode og trygge,  blir rasert med et pennestrøk. De blir ofre i spillet for å redde en skakkjørt økonomi som er skapt av voksne mennesker med styringsrett og mulighet.

Våre barn har en ny læreplan de skal utvikles i takt med.Det blir lite igjen av fine målsetninger om folkehelse, livsmestring, demokrati,

medborgerskap og bærekraft for barna. De mister tryggheten i et godt nærmiljø, de opplever at det ikke nytter og si ifra, eller jobbe for å bygge opp sitt miljø.

I dag kan de aller fleste av dem gå eller sykle til skolen.Det er bra for både folkehelse og bærekraft. En fremtid uten skole kan vanskelig ivareta noen av disse målsettingene. Så politikere, STOPP raseringen av barnas oppvekstmiljø! Og til alle foreldre: Det et barna våre som nå er brikker på sjakkbordet!!

Ved å signere gir jeg Anne Fjelldal fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.