Lekeplass på Randem/Høgda

Kommunen vil rive den forfallne barnehagen i Nordlysveien og huskestativet som råtner.

Da vil tomten kun inneholde sklien med det lille huset som står der i dag. Kommunen har ikke midler til å sette opp nye lekestativer og gir utrykk for at de ikke ønsker å eie og drifte denne lekeplassen som er den eneste i nærområdet.

Randem skog vel ønsker at kommunen tar ansvar for at barn på Randem/Høgda og omkringliggende områder også skal ha et tilbud om lekeplass. Vestby sentrum og Soleskog har flere lekeplasser og skoler i nærheten. Pepprstad skog har området ved Bjørlien skole. Vestby Nord har ingen skole, ingen kommunale barnehager og ingen lekeplass.

Randem skog vel spiller inn i kommunedelplanen for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv at vi ønsker et aktivitetstilbud for barn også på Randem/Høgda.

Det overordnede målet for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv i Vestby kommune er:

«Alle innbyggere i Vestby kommune skal gis gode muligheter til å drive fysisk aktivitet i sitt nærmiljø»

Kommunens overordnede mål er forstått slik at kommunen skal tilrettelegge for, og på andre måter bidra med å stimulere innbyggerne til å være fysisk aktive. Det skal i størst mulig grad være mulig å gjennomføre daglige fysiske aktiviteter i kommunen, både som organiserte- og egenorganiserte aktiviteter, hverdagsaktiviteter, eller trening.

Å støtte dette oppropet vil hjelpe oss med å få oppmerksomheten til kommunen. I kommunedelsplanen er Vestby Nord definert som andre områder og er dermed ikke nevnt spesielt i plane

Randem skog vel ved styreleder Hans Fredrik Wilhelmsen    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at Randem skog vel ved styreleder Hans Fredrik Wilhelmsen kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.