Ja til hjelp - nei til straff!

Den siste tiden har flere engasjert seg i Rusreformen, og regjeringens forslag til ny reform. Det er viktig å understreke at dette handle om rusavhengige menneske, som allerede sliter endel fra før. I dag møtes de med straff, politiet etter seg og lite åpenhet. Forslaget til ny reform går ut på å gå fra å straffe mennesker med rusproblemer, til å heller tilby og gjøre terskelen for å be om hjelp lavere.

Vi kan værre uenige om hvor mye narktoika det skal være lov å ha på seg, men det viktigste bak reformen er å hjelpe. Det å gjøre det mulig for venner elle familie å ringe etter hjelp hvis noen tar overdose - istedenfor å være redd for at man skal testes på legevakta for hva man har tatt.

Overdosestatestikken i Norge er blandt det høyeste i Norden. vi har et ansvar for våre medmennesker, og å ta vare på hverandre.

Vær med på underskriftskampanjen, og bidra til at flere får hjelpen de fortjener.

her er også link til reformen. les den, forstå den, fremfor å lese hva andre i media spekulerer. for dette har ingenting med legalisering å gjøre, slik mange får det til å høres ut som. Føler ikke jeg får lagt det frem godt nok, MEN det vil fortsatt være ulovlig å selge narkotika. forskjellen er bare at man hjelper.

Ved å signere gir jeg Mona Dia fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.