Ja til hjelp - nei til straff!
Den siste tiden har flere engasjert seg i Rusreformen, og regjeringens forslag til ny reform. Det er viktig å understreke at dette handle om rusavhengige menneske, som allerede sliter endel fra før. I dag møtes de med straff, politiet etter seg og lite åpenhet. Forslaget til ny reform går ut på å gå fra å straffe mennesker med rusproblemer, til å heller tilby og gjøre terskelen for å be om hjelp lavere.
Vi kan værre uenige om hvor mye narktoika det skal være lov å ha på seg, men det viktigste bak reformen er å hjelpe. Det å gjøre det mulig for venner elle familie å ringe etter hjelp hvis noen tar overdose - istedenfor å være redd for at man skal testes på legevakta for hva man har tatt.
Overdosestatestikken i Norge er blandt det høyeste i Norden. vi har et ansvar for våre medmennesker, og å ta vare på hverandre.
Vær med på underskriftskampanjen, og bidra til at flere får hjelpen de fortjener.
her er også link til reformen. les den, forstå den, fremfor å lese hva andre i media spekulerer. for dette har ingenting med legalisering å gjøre, slik mange får det til å høres ut som. Føler ikke jeg får lagt det frem godt nok, MEN det vil fortsatt være ulovlig å selge narkotika. forskjellen er bare at man hjelper.
https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2019-26/id2683531/
Kontakt forfatteren
Kunngjøring fra administratoren av dette nettstedetVi har avsluttet denne underskriftskampanjen og har fjernet underskrivernes personlige opplysninger.EUs personvernforordning (GDPR) krever en legitim grunn for lagring av personlig informasjon, og at denne informasjonen lagres kortest mulig. |