Gjør Tøyen Arena på Sirkustomta permanent!

90C8A40E-A664-41B1-8FE2-7431FC44E22E.JPG

I mars 2015 startet vi i Tøyen Sportsklubb et opprop om at vi hadde behov for en flerbrukshall på Tøyen. Den ble signert av 13 nabolagsorganisasjoner og 621 enkeltpersoner. Det ble lagt merke til, og gjennom hard jobbing sammen med både bydels- og bystyrepolitikere, i tillegg til bydelene Grünerløkka og Gamle Oslo og områdeløftet, ble den midlertidige Tøyen Arena satt opp på Sirkustomta. Denne skulle fungere for våre da 1000 medlemmer, mens vi ventet på byggingen av det nye Tøyenbadet. Der ble det tegnet inn en flerbrukshall i kjelleren, som skulle være den permanente viderføringen av plasthallen. Hurra! Eller?

Tekst fra forrige opprop: "Vi ønsker at Tøyen Arena skal bli et identitetsskapende samlingssted for både barn, ungdom, voksne og eldre, hvor de kan få et bredt aktivitets- og kulturtilbud. Et subsidiert halltilbud vi Tøyenbeboere kan bruke hver dag, hele året. Hvor våre fine barn og unge møter trygge voksne som har ambisjoner på deres vegne og hvor vi kan komme sammen som lokalsamfunn til større arrangementer. Vi har tro på at integrering og samhørighet skapes gjennom sport, idrett og kultur. Vi har store forventninger til fremtidens Tøyengenerasjoner. Men da må vi legge forholdene til rette."

Her har det gått troll i ord - for dette har det blitt, og mere til. Vi har fått en fantastisk nabolagsmøteplass - hvor det er rom for alle!

IMG_8805.JPG
Nå nærmer åpning av hele Oslos nye badestorstue seg, og plasthallen og klubbens skjebne oppleves uviss. For mye har endret seg på fem år! Vi er nå over 1800 medlemmer og vi har utdannet snart 200 unge ledere gjennom Tøyenakademiet vårt. Vi tror vi er blant Oslos største ungdomsarbeidsplasser med over 70 lokale unge på lønninglista vår. Tøyenakademikerne våre drifter hallen og driver i stor grad klubben vår idag. Vi er så stolte av dem.

Det nye Tøyenbadet vil bli et profesjonelt driftet anlegg, med inngangsbilletter til deler av det, nødvendige vaktordninger og cateringtjenester. Helt forståelig. Den åpne møteplassen vår - med ungdom som møter deg, billig kaffe og ekstra tumleplass til småsøsken, vil byttes ut med kunst på veggene, havrelatté og strenge voksenansvarlige. Det blir fint det er vi sikre på. Og vakkert, men vi er redde for at barna våre inviteres sånn halvveis inn. Vi vet hvordan det føles å være med, sånn halvveis...

Innenforskap får man når man opplever likeverdighet og like premisser. Tøyen Sportsklubb forsøker å tilrettelegge for at alle har likeverdig deltakelsesrett på alle våre aktivteter. Vi tror Tøyen Arena gir en oppvekst uten opplevelsen av et skille mellom oss og dem. Slike forutsetninger tror vi skaper en god barndom og oppvekst. Ikke minst får vi engasjerte storsamfunnsborgere, som tar ansvar for seg selv, hallen og nabolaget sitt. Vi kan ikke risikere å miste dette.

Forrige gang signérte man for å si ja til å få på plass Tøyen Arena. Denne gangen signerer du for at vi alle får beholde møteplassen vår.

Vi er alle klar over at den ikke er spesielt pen, men på innsiden er det som skjer helt magisk! Der er DU også er tatt ut på nabolaget vårt!

Hjelp oss og signére og dele dette oppropet, slik at Tøyen Arena blir gjort permanent. 💚

IMG_1410_21.JPG

(Legg gjerne inn en kommentar hvorfor DU mener Tøyen Arena bør stå. Din historie er viktig. Vi kan benytte dette i dialog med politikere og presse for å få dem til å forstå alvoret. På forhånd takk.)

Karianne Hjallen, styreleder i Tøyen Sportsklubb    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Karianne Hjallen, styreleder i Tøyen Sportsklubb fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.