Friområde for hunder i Rennebu Kommune

HUNDEOPPROP TIL RENNEBU KOMMUNE

Norsk Kennelklubb - NKK - har kontaktet alle landets kommuner med oppfordring til å lage friområder for hunder. Det vil gi hundene mulighet til å utfolde seg fritt og naturlig, slik at de også utvikler sosiale egenskaper som trengs i vårt samfunn. Det er 5 måneders båndtvang i året (pluss lokale bestemmelser), og forholdene i kommunen er lite tilrettelagt for hunder.  "Dette gir store utfordringer for hundeeiere som ønsker å dekke hundens fysiske, sosiale og mentale behov", skriver NKK som også peker på at friområder vil ha verdi for fysisk og psykisk helse for hundeeieren (aktivitetstilbud).

Vi hundeeiere i Rennebu vil sende en oppfordring til kommunen om å følge opp utspillet fra NKK. Både hundene og vi vil sette stor pris på et friområde. Vi tror også at mange hyttefolk med hund vil sette stor pris på dette, særlig i båndtvangtida. Et område med enkel atkomst for hele kommunen vil være det beste. Det trengs ingen tilrettelegging utover inngjerding.

Til deg som signerer oppropet:

Skriv fullt navn og hvor du bor (Voll, Berkåk, Innset... osv)

Hvis du er hytteeier og signerer, oppgi "hytteboer" og område.

Frist for signering er 1.august 2021oppropet.jpg

Helga Gilberg og Inger Marie P Johansen    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Helga Gilberg og Inger Marie P Johansen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.