Nei til flytting av musikk- og danselinjen på Langhaugen!

Quoted post


Gjest

#10 Anonym

2012-11-16 16:08

Til du som sier at Langhaugen ligger sentralt: Fyllingsdalen ligger like sentralt som Langhaugen. Det tar bare 10-15 min med buss fra byen. Her på drama-linjen på fyllingen har vi et godt miljø. Jeg tror også vi hadde hatt godt av litt musikk-og-danse-folk her, og jeg ser ikke hva som er gale med å legge sammen disse tre linjene. Såklart er det dyrt å bygge å pusse opp for å få plass til flere krative klasser, men jeg tror det er verdt det fra den sosiale siden.

Replies

Usaklig med endringer

#14 Re: Anonym

2012-11-16 19:48:41

#10: - Anonym 

 

Ser heller en fordel i å ha det slik det er nå. Jeg vil si det er sundt for et miljø å ha miksede linjer. Dans, drama og musikk er veldig like linjer i bunn og grunn, ja. Drama har vært et antagelig positivt tilskudd til Fyllingsdalen, slik musikk og dans har vært for Langhaugen. En isolert skole for kreative fag er jeg i mot. Dette gjør jo bare forskjellen mellom kreativt og allmentfag svært stort. Bedre med en blanding slik at man kan påvirkes og sette preg på hverandres hverdag. Det å ha allmenn elever skjerper ønsket om å prestere i de allmenne fagene også. Slik det oppleves som et friskt pust for allmen å ha kreative fag rundt seg!