Ja til nedregulering av den norske ulvebestanden. 

Quoted post


Gjest

#369

2016-11-01 18:45

Stor skam ,spør dere meg.Ulven har minst likestor rett ti å leve som jegerne som vi skyte ulvene i Østmarka..La ut denne på nettet for en tid siden .Dere ulvejegere i Østmarka bør lese slutten.bør lese slutten : Var nettopp inne på faktasiden om sauehold i sted. Det er 1,4 millioner sauer i Norge,Antall Lam som dør under fødselen er 17 % (inkl.dødfødte), et veldig høyt tall...Antall sau som dør på beite =120.000 ,dvs. 6 prosent.Det siste tallet jeg hørte for sau drept av ulv var. 1370 dvs. 0,09 prosent av antall sauer vi har i Norge., og antall av de som dør på beite drept av ulv er 1,14 prosent...Dette sier meg at sauebøndene ikke tar godt nok vare på sauene sin under fødsel og på beite.Det ulv tar ut av sau er en utrulig liten prosent..l,Synes at vi bør se på realitetene før vi sprer propaganda og overdrivelser... Får det inntrykket enkelte ganger at ulven tar ut det meste sauestammen.. Skal være enig med sauebøndene i at det kan være grusomt å se sine sauer revet hjel av ulv, men forsøk å holde denne diskusjonen på et anstedig nivå.Menneskers bruk av verden er i ferd med å ta ut 2/3 deler av verdens ville dyr om vi ikke gjør noe drastisk og det raskt.....I tillegg kommer propagandaen om at ulv er farlig for mennesker, Hvor mange mennesker er drept av ulv i Norge de siste 200-årene ?? Ingen... Men det er drept to mennsker etter siste verdenskrig av vær (hannsau).Denne jakten i Østmarka begynner å ligne på trofejakt-det er j viktig å ha noe å skryte av overfor andre jegere. Det finnes ingen fornuftig grunn til ulvejakten i Østmark...Skam dere !!!! Dere skal ikke glemme at Norge har en avtale med EU m å ta vare på ulvestammen, så denne nedskytingen kan i verste fall meldes til EU-domstolen.Når et gjelder hjortestammen ,så er det ikke tatt ut så mye hjort somi de sieste årene.

 

Replies

Thor Greve

#375 Skam deg sjøl!

2016-11-02 12:20:08

#369: -  

Det blir for dumt å spørre om hvor mange folk som er drept de siste 200 år, når ulven har vært fraværende det meste av denne tiden! Det er heller ikke rart at det prosentvis ikke er så store tapstall for sau til ulv sett på landsbasis. Dette er fordi saueholdet blir avviklet der det etableres ulv. Forøvrig kan du skamme deg litt selv også, men det gidder jeg ikke komentere. Kos deg i stua di du, men Disney er eventyr.