Folket krever å bli hørt; Stopp bompengeringen fra 31.12.2016

Quoted post

Veldig frustrert og forbannet samfunnsborger

#113 ET LITE EKSEMPEL PÅ AT KOLEKTIVT IKKE ER ET ALTERNATIV SLIK DET ER I DAG

2014-12-10 09:41

Jeg er en av de heldige, som ikke har for lang avstandt til tog, men kan ikke bruke dette alternativet.

Om ikke parkeringen på togstasjonen blir avgiftbelagt eller fjernet, kan jeg kjøre 5 min til togstasjonen på kvernaland og ta toget til Jåttåvågen hvor jeg jobber. Men desverre så er ikke livet så enkelt. jeg har barn i barnehage. 

Barnehagen åpner kl. 07:30. første tog går da 08:13. Så er jeg i jåttåvågen 08:38, så tar det meg 10-12 min å gå til jobb. Det vil da si at jeg er på jobb ca. 08:50 (50min for sent)

Så er det hjem igjen... Da må gå fra jobb ca.15:10 for å nå toget som går 15:29. det vil da si at jeg må gå ca. 50 min før dagen er slutt.

Sammlet utgjør dette 1 time og 40min tapt arb. tid hver dag!

Det vil være en hel arbeidsdag tapt i uken!! Finn den arb. giveren som er villig til å aksetere et sligt tap...

Er vi feks. 5 av 10 som har det slikt på jobb, så enten så må vi gå kraftig ned i lønn, eller så må arb.giver øke prisene på varer vi selger! Noe som igjen minsker vår konkuransedyktighet i samfunnet over tid, som igjen vil resultere i mindre oppdrag og til slutt nedlegging av bedrift

 

Replies

Mats-Henning Reppen
Forfatteren bak dette oppropet

#116 Re: ET LITE EKSEMPEL PÅ AT KOLEKTIVT IKKE ER ET ALTERNATIV SLIK DET ER I DAG

2014-12-10 10:06:21

#113: Veldig frustrert og forbannet samfunnsborger - ET LITE EKSEMPEL PÅ AT KOLEKTIVT IKKE ER ET ALTERNATIV SLIK DET ER I DAG 

 Godt eksempel. Slik er det nok for mange. Og denne løsning sier seg selv at ikke er hverken attraktiv eller aktuell. Jeg for min del har ikke mulighet for å kjøre kollektivt. Jeg bor på Ålgård, og der går det buss elvsagt, og jeg jobber i Jåttåvågen. Problemet med dette er at jeg ofte setter meg i bilen kl 05.15 for å kjøre på trening først, å så være på jobb mellom kl 06.30 og 06.45 engang. I tillegg er det henting av barn på SFO etter arbeidstid for så å kjøre hjem. Med offentlig transport blir ikke dette aktuelt i det hele tatt.