Stopp Vaksineaksjon.no

Linda Rugaas

/ #41

2015-02-04 12:27

Jeg har tatt vaksiner, og jeg har latt barna få vaksiner.  Vi har aldri betalt et øre, og jeg tviler på at staten betaler millioner for å påføre oss skader til ingen nytte.

Jeg vet at vaksiner kan gi bivirkninger, og jeg vet at de har virkning.  Jeg tar heller sjansen på en vaksine som gir skade, men ikke død i 0.1% av tilfellene, enn en sykdom som fører til en smertefull og langtrukken død i 50% av tilfellene.

Jeg er klar over at vaksiner kan medføre bivirkninger.  Jeg er også klar over at ulykker skjer oftere ved bilkjøring enn skader oppstår ved vaksiner.

Jeg tror på vaksiner når jeg ser at både tuberkolose, polio, stivkrampe, meslinger, kopper, tyfus og andre alvorlige sykdommer fremdeles tar livet av tusenvis i land uten et vaksineprogram, mens det er så og si utryddet hos oss.

Jeg har barn med autisme, og hun fikk denne skaden før hun ble vaksinert for noe som helst.  Det er ikke bevist noen større hyppighet hos vaksinerte barn i sammenligning med uvaksinerte.  Smittsomme sykdommer, derimot er hyppigere i områder der få har tatt vaksinen.

Jeg bryr meg, fordi dere ikke bare setter deres egne barn i fare, men også mine når dere forkaster vaksinasjon, fordi dere gir farlige sykdommer grobunn i skoler og nærmiljø.  jeg kan ha kontakt med smittede, men får ikke sykdommen, fordi jeg er vaksinert.  Da har ikke smitten noe levegrunnlag, og dør fort, selv om jeg en kort stund kan være smittebærer uten å bli syk. Uvaksinerte vil bli smittet og ta med seg levedyktig smitte til andre i lang tid. De som da ikke er vaksinert vil med større sannsynlighet bli syke og dø.  Dere kan kalle det et bevisst valg, men det er likefullt et valg som vi ha skadelige virkninger for mange fler enn de som kan få komplikasjoner av en vaksine.

Vaksiner blir ikke pøst ut i hytt og pine.  Koppevaksinen ble det slutt på da smittefaren ikke lenger var noen trussel.  Tyfus og paratyfus får du bare vaksine mot om du skal til land der smittefaren er større.  Rubellavaksine gies kun til jenter, fordi sykdommen er farligst for fostre.  Stivkrampevaksine fornyes kun hos de som arbeider mye med jord eller husdyr der smittefaren er større... Listen begynner å bli lang.  

Konspirasjonsteoriene blir ganske søkte, om dere aldri så mye mener dere har alle de bevisene dere trenger.  Aliensforskere, åndemanere, spøkelsesjegere- alle mener de har håndfaste beviser for sine teorier.  Det betyr ikke at jeg tar alt de sier for den ultimate sannhet.

Og helt til slutt: personangrep og usaklig raljering fører ingensteder hen og slår tilbake på dere selv.  Har dere gode, empiriske undersøkelser og statistikker skal jeg lese dem.  Dere har deres meninger, og det får jeg ikke gjort noe med, men hold dere i det minste til fakta, eller det dere selv mener er fakta. Og har dere så inderlig rett, hvorfor ikke stå fram med fullt navn?