Steng motivasjonskollektivet

Tidligere MK-beboer

/ #48 Re: Re: Re: Den andre siden.......

2014-03-18 18:19

#47: - Re: Re: Den andre siden.......

Jeg er åpen for at vi er forskjellige når det gjelder sårbarhet og hvordan vi takler å bli satt grenser for. At noen har vært feilplassert er det vel heller ikke tvil om. men jeg mener at mange av de som hiver seg på hetsen av MK, og da mener jeg de som selv har vært der er lite nyanserte. De har sikkert oppført seg på en måte som gjorde at de fikk konsekvenser. Atferden til mange av de jeg var der sammen med var ganske drøy og kanskje vanskelig for de som ikke har vært ansatt eller ungdom der kan sette seg inn i.  Det er lett å ta på seg en offerrolle og lete etter syndebukker fordi livet ikke går den veien man vil. Jeg kunne også valgt den strategien, men velger å ta med meg det som er positivt ved institusjoen Mk, det er dedikerte mennesker som jobber der som bryr seg om hva du foretar deg, strenge, men trygge rammer, alle vet godt hvilke regler som gjelder og ofte fikk man en advarsel før konsekvensen kom. Noen av de flotteste menneskene jeg kjenner jobber på MK og ja de har brukt tvang i forhold til meg også,men hva gjorde jeg i forkant???? jeg bare spør?? Og bare for å nevne det, jeg er selv barnevernspedagog og førskolelærer