Steng motivasjonskollektivet

Undrende bv.ped

/ #38 Den andre siden.......

2014-03-11 07:49

Dere er klar over at det er barneverntjenesten som sender barna hit? Dette er ikke noe ungdomsHJEM, det er en behandlingsinstitusjon....korttid. Dette er den strengeste i Norge...dit man sender de som har vært på utallige institusjoner før. Jeg forsvarer ikke vold og har aldri utøvd vold, verken fysisk eller verbalt mot ungdommer jeg har jobbet med. Jeg er ei lita dame som bruker hodet, framfor armer og bein ;-)
Jeg vil bare påpeke at jeg tror det foreligger en haug med feilplasseringer her...Ungdom med psykiske lidelser, har ingenting på MK å gjøre. Tunge, unge rusmisbrukere som har vært ut og inn av utallige institusjoner, ja...fordi nettopp disse, så er MK siste holdeplass før fengsel, en siste sjanse. Det er disse som burde vært intervjuet, for å se hva som har skjedd med dem i etterkant. De vi så i reportasjen, var feilplassert og det kan dere ta bv.tjenesten for!!
Når det er sagt, er jeg ikke for vold i noen betydning av ordet!!! Jeg har aldri brukt vold, verken verbalt eller fysisk mot noen, på jobb eller privat. Jeg vil bare sette lyset på at dette er ungdom som ingen klarer å hanskes med... Som ruser seg, som vil ta livet av seg,som angriper fysisk om noe går han/hun i mot, som ikke har hatt grenser/regler/kjærlighet og som i stor grad familien har gitt opp...og andre institusjoner. Dette er ungdom som burde fått hjelp på et langt tidligere tidspunkt, og jeg vil si at når man havner på MK, har barnevernet/skole (som har plikt til å melde fra om avvik) sviktet FULLSTENDIG!!!!!!!!!! Jeg skjønner at det er lett å skylde på MK etter en slik reportasje, men det er faktisk en annen side her også...og det er den jeg prøver å få dere til å se.... GRUNNEN til at ungdommene havner her....det har MK ingen kontroll over..de tar imot de ungdommene som ingen andre klarer å hanskes med..eller vil ta i mot. Det er et tankekors....