Underskriftskampanje Sorperoa
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Underskriftskampanje Sorperoa-oppropet.
|
Gjest |
#12014-01-11 11:06Det må da gå an å legge et grustak langt unna folk. Jeg har bodd ved et grustak å det levenet og det som følger med er uutholdelig. |
|
| |
|
Gjest |
#22014-01-11 16:36Vil at terrenget skal vera som det har vore. |
|
| |
|
Svanhild |
#3 Vedr Grindberget Fjelluttak2014-01-12 21:42Jeg skjønner at det er viktig å skape arbeidsplasser på et lite sted som Vinstra og jeg er opptatt av akkurat det. Men i dette tilfelle må jeg si at jeg gleder meg og jeg har en ekkel følelse av at dette blir ikke noe greit. Jeg personlig blir en av de nærmeste naboene til dette Fjelluttaket og gleder meg ikke til det. Har alltid syntes synd i de som har bodd i nærheten av gruva borti Ruste. Jeg vet at det blir mye støy og støv av dette, som jeg ser for meg vil "blåse" over fjellet og nedover Sorperoa. Ved sterk vind vil det nok kunne blåse helt over til Vinstrasiden og bråket vil høres dit også. Det å skape arbeidsplasser er med på å beholde folk i kommunen, men det spørs om vi helt vet hva vi setter i gang her. Ingen vil bo i støv og støy - jeg håper ihvertfall at det blir foretatt en uavhengig utredning slik at vi får vite konsekvensene. Det fortjener vi som bor her! Her er det så mange forskjellige meninger og man kan ikke bare tenke at alle som er motstandere av dette prosjektet ikke har greie på noen ting. Jeg er ikke motstander av dette for å protestere, men fordi jeg bor midt oppi det og ønsker å vite hva som egentlig blir konsekvensene av dette når det gjelder støy og støv. |
|
| |
|
Tone |
#4 Ang. støy i forbindelse med masseuttak i Grinberget2014-01-25 21:23Det er lite informasjon å få angående masseuttak i Grindberget. Her er en link fra regjeringen ang. støy og diverse. http://www.regjeringen.no/nb/dep/kld/dok/lover_regler/retningslinjer/2012/retningslinje-stoy-arealplanlegging.html?id=696317 Kanskje et nytt møte der både miljøverndepartementet, fylkeskommunen og kommunen kunne vært med hadde vært lurt? |
|
| |
|
Gjest |
#52014-01-27 22:29Bra. |
|
| |
Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)
2014-05-05 16:23- Date of removal: 2014-05-05
- Fjerningsårsak:
|
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille.
Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme?
Andre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Handling nå! Stortingets vedtak om rehabiliteringstilbud må ikke forkastes.
4 536 signaturer
4 536 Signeringer / 30 dager
29 May 2026
Stengning av Kongsveien. Et vedtak uten legitimitet
2 326 signaturer
1 424 Signeringer / 30 dager
25 Apr 2026
Opprop fra norske fastleger: Reverser takstendringene og innkall til ekstraordinært landsråd
781 signaturer
781 Signeringer / 30 dager
18 Jun 2026
Vi ønsker Storevatnet på Sandviksfjellet tilbake
764 signaturer
534 Signeringer / 30 dager
29 Apr 2026
NEI til flytting av lindrende enhet på Blindheim Omsorgssenter
1 193 signaturer
369 Signeringer / 30 dager
20 May 2026
Bevar Kaldhussæterreindalen – si nei til Fetegga pumpestasjon!
234 signaturer
234 Signeringer / 30 dager
7 Jun 2026
Nei til Heiane Sør Næringsområde(Stord)! Bevar regnskogen!
228 signaturer
228 Signeringer / 30 dager
26 May 2026
Nei til nedleggelse av ultralydutdanningen for jordmødre
4 718 signaturer
222 Signeringer / 30 dager
9 May 2026
Klage mot sak 26/1234 om midlertidig kantinerigg og boligbrakker i Larheia/Lye, gnr. 22 bnr. 26.
174 signaturer
174 Signeringer / 30 dager
21 Jun 2026
Nei til obligatoriske Pridemarkeringer i barnehage og skole
7 241 signaturer
155 Signeringer / 30 dager
9 May 2025
Opprop.net
Vi tilbyr gratis hosting av nett-opprop. Lag et profesjonelt opprop ved å benytte vår kraftige løsning. Våre opprop nevnes i media hver dag, så å lage et opprop er en bra måte å få oppmerksomhet i offentligheten og hos beslutningstakere.