Nei til NATO-hovedkvarter i Bodø

Nei til NATO-hovedkvarter i Bodø / Kunngjøringer / Status etter publisering av oppropet: NEI TIL NATO-HOVEDKVARTER I BODØ / Kommentarer

Gjest

2025-12-28 14:56

Hei,

Jeg har dessverre ingen kontakt i Avisa Oslo eller andre aviser, men jeg tror at det kan være lurt å inkludere befolkningen i hele Norge.
Jeg hørte bare om dette fordi jeg meldte meg på en annen kampanje. Hvis jeg ikke hadde kommet til denne nettsiden, hadde jeg ikke hørt om dette.
Jeg er 100% enig i at det kan påvirke freden i landet negativt, særlig i aktuell situasjonen.
Jeg deler på Facebook nå, og håper at flere kan få vite om virkningen og konsekvensene et slikt NATO-hovedkvarter kan få.

Vennlig hilsen, og ønsker dere en riktig god jul og Godt nytt år!
Sayuka

Anonymous

2026-01-09 19:17

Hei alle gode støttespillere til vårt opprop og aksjon,

Vi vil opplyse om at det arrangeres en DEMONSTRASJON I GLASSHUSET LØRDAG 10.JANUAR - STARTER KL.12.00.
Det demonstreres mot det nye
NATO-HOVEDKVARTERET SOM SKAL ETABLERES I BODØ BY.
Det er Rød Ungdom, Rødt og Sosialistist Ungdom som
er arrangører.
VI OPPFORDRER ALLE SOM HAR SIGNERT, OG SOM HAR ANLEDNING TIL DET (alle gode krefter ellers i vårt langstrakte land er unskyldt fra å kunne stille) -
MØT OPP, OG VIS DIN STØTTE TIL DETTE ARRANGEMENTET, OG TIL VÅR AKSJON - INVITER MED ALLE SOM KAN VÆRE INTERESSERTE!

Mvh Helge J. Jenssen
Initiativtaker for Opprop og underskriftlister

Gjest

2026-01-10 18:03

I tillegg til de alvorlige sikkerhets- og folkerettslige vurderingene ønsker jeg også å løfte fram et lite omtalt aspekt: Etableringen fortrenger store arealer som i Kommunedelplan for Hernes er avsatt til blågrønn struktur og friområder for rekreasjon, naturmangfold og overvann/flomveier. En permanent etablering av CAOC vil dermed hindre realiseringen av den planlagte, sammenhengende grønne korridoren på om lag 3 km fra Bodøsjøen og vestover. Dette var i utgangspunktet et svært godt grep, og bortfallet vil redusere både langsiktig livskvalitet, «bo lyst» og byens evne til klimatilpasning.

Betalt annonsering

Opprop.net vil annonsere dette oppropet for 3000 personer.

Lær mer ...